Coccodrillo podwaja zysk netto po trzech kwartałach

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo, wypracowała od stycznia do września 14,1 mln zł zysku netto. To wynik wyższy o ponad 100 proc. od osiągniętego w roku ubiegłym. W tym czasie przychody ukształtowały się na poziomie 183,4 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł 20,6 mln zł. Zanotowane rezultaty były wyższe od zeszłorocznych o odpowiednio 9,6 proc. i 15,9 proc. Spółka zwiększyła również marżę na sprzedaży, która wzrosła o blisko 4 p.p. do poziomu 55,3 proc.

– Wypracowujemy coraz lepsze wyniki finansowe, dzięki jakości produktów które oferujemy, oraz ze względu na odpowiednią strategię rozwoju. Zakłada ona m.in. optymalizację sieci sprzedaży – zamykamy nierentowne punkty, przenosimy sklepy do lepszych lokalizacji i ciągle badamy rynek pod kątem lepszej ekonomiki sprzedaży. To procentuje wzrostem zysku netto, a także utrzymaniem wysokiej marży. Staramy się także zatrudniać najlepszych specjalistów w obszarze projektowania odzieży, konsultujemy nasze pomysły z rodzicami, którymi również sami jesteśmy. Wiemy jak sprostać oczekiwaniom klientów. – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

W trzecim kwartale spółka osiągnęła 71,6 mln zł przychodów oraz 5,4 mln zł zysku netto. Zanotowane wyniki są wyższe o odpowiednio 8,1 proc. i 32,3 proc. w porównaniu do ubiegłego roku.

CDRL rozwija sieć sklepów

Na koniec września w skład sieci Grupy CDRL wchodziło 505 punktów handlowych. W Polsce zlokalizowanych jest 246 sklepów, których łączna powierzchnia sięgnęła 17,2 tys. m.kw. W krajach Unii Europejskiej oraz poza nią, wielkość sieci sprzedażowej marki Coccodrillo wyniosła 259 punktów. – Nieustannie poszukujemy dobrych partnerów na rynkach zagranicznych. Znalezienie kontrahenta, który w pełni zaangażuje się we współpracę jest wyzwaniem, jednak mamy w tym obszarze coraz większe kompetencje. Zbudowaliśmy silny zespół, który jest w stanie odnaleźć się na każdym rynku. Niedawno pozyskaliśmy nowego partnera na Słowacji i w Nigerii oraz otworzyliśmy drugi salon w Niemczech. – dodaje Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL

W listopadzie spółka oddała do użytkowania halę magazynową zlokalizowaną w Kościanie o łącznej powierzchni 3,7 tys. m kw. Obiekt dedykowany jest m.in. obsłudze rosnącego kanału e-commerce.

12 listopada Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zdecydowało o upoważnieniu Zarządu do skupu akcji własnych. Spółka chce przeznaczyć maksymalnie 3 mln zł na zakup akcji stanowiących nie więcej niż 1,6 proc. kapitału zakładowego, a łączna wartość nominalna nabytych akcji nie przekroczy 20 proc. Programu Skupu trwać będzie od dnia podjęcia uchwały i potrwa najdalej do 28 października 2023 roku. Cena nabywanych akcji została ustalona na maksymalnie 30 zł.

Polska spółka odzieżowa

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy