Marek Janeczko, Smyk: największe możliwości rozwoju widzimy w miastach od 25 do 50 tys. mieszkańców

– Do końca tego roku otworzymy jeszcze kilka sklepów Smyk m.in w Piasecznie, Katowicach, Dzierżoniowie, Łomży czy Bielsku Podlaskim. Natomiast w 2019 roku planujemy powiększyć sieć o kilkadziesiąt nowych punktów – mówi Retailnet.pl Marek Janeczko – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Operacyjnych Smyk Holding S.A.

Retailnet.pl: Od pewnego czasu coraz więcej sklepów marki powstaje w średnich i mniejszych miastach. Jakie są główne powody tych zmian?

Marek Janeczko: Chcemy być coraz bliżej naszych klientów i osiągamy ten cel m.in. otwierając kolejne sklepy, również w miastach, w których do tej pory nie byliśmy obecni. Nowe sklepy Smyk powstają w obiektach, które mają potencjał by stać się ważnym miejscem na lokalnej mapie zakupowej mieszkańców. Interesują nas nie tylko duże miasta, w których nasze sklepy działają od wielu lat. Rynek centrów handlowych w największych polskich miastach jest już mocno nasycony, choć od czasu do czasu pojawiają się w nich nowe, ciekawe obiekty. Jednak największe możliwości rozwoju organicznego widzimy w mniejszych i średnich miastach, zamieszkałych przez 25-50 tysięcy mieszkańców, w których nie mamy naszych sklepów.  

Czy otwierając nowy sklep dostosowujecie jego powierzchnię do potencjału lokalizacji? 

– Oczywiście, decydując się na otwarcie nowego sklepu bierzemy pod uwagę potencjał zarówno lokalnego rynku, jak i konkretnego obiektu. Nasze najmniejsze sklepy dedykowane małym i średnim miejscowościom mają powierzchnię od 250 do 550 mkw. Standardowe sklepy otwierane w średnich i większych miastach oferują powierzchnię od 550 do 999 mkw. Natomiast flagowe sklepy w największych miastach działają na powierzchni powyżej 1000 mkw.

Sklep Smyk

Ile sklepów zostanie uruchomionych do końca roku?

–  Mamy zaplanowanych jeszcze kilka otwarć, m.in. w Piasecznie, Katowicach, Dzierżoniowie, Łomży czy Bielsku Podlaskim.

Jak wygląda strategia rozwoju sieci Smyk w 2019 roku?

Ekspansja sieci sklepów w Polsce to dla nas jeden z priorytetów. Plany rozwoju Smyka przewidują kilkadziesiąt otwarć w przyszłym roku. Jednak nie trzymamy się sztywno zaplanowanych liczb. Chcemy otwierać sklepy w takich lokalizacjach, które zapewnią odpowiedni poziom rozwoju całego naszego biznesu. Uważnie obserwujemy rynek i starannie dobieramy nowe lokalizacje.

Smyk to największa w Polsce sieć sklepów specjalistycznych dla dzieci. Jej historia sięga roku 1977, kiedy został otwarty Dom Handlowy Smyk. Obecnie sieć sklepów Smyk obejmuje ponad 170 punktów sprzedaży działających w atrakcyjnie zlokalizowanych centrach handlowych w Polsce oraz sklep internetowy smyk.com. Sklepy Smyk działają również na Ukrainie i w Rumunii.

Sklepy Smyk oferują szeroki wybór odzieży i obuwia, zabawek, akcesoriów niemowlęcych i innych produktów dla dzieci w wieku 0-14 lat. Grupa Smyk sprzedaje produkty pod własnymi markami – przede wszystkim Cool Club i Smiki, które dostępne są wyłącznie w sieci Smyk lub w sklepach partnerów franczyzowych. W ofercie sklepów Smyk znajdują się również produkty renomowanych, znanych na całym świecie marek i producentów zabawek oraz akcesoriów dla dzieci (m.in. Lego, Mattel, Hasbro itp.).

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl