Monnari notuje słabsze wyniki sprzedażowe, ale poprawia marżę i rozwija e-commerce

W III kwartale 2018 r. Grupa Kapitałowa Monnari odnotowała słabsze wyniki sprzedażowe niż w poprzednich okresach, co wynikało z przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży.

Oba cele udało się zrealizować mimo, że przychody w omawianym okresie spadły o 6,1 proc., osiągając poziom 50 895 tys. zł vs. 54 194 tys. zł w analogicznym okresie 2017 r.

Monnari notuje straty

W III kwartale b.r. Grupa Monnari ostrożnie stosowała różne formy obniżki cen towarów, co pozytywnie wpłynęło na wygenerowaną marżę brutto na sprzedaży, która wzrosła do 56,1  proc. z 52,8 proc. w okresie porównywalnym.

Słabsza sprzedaż oraz wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych zarządu (m.in. wynagrodzeń, kosztów usług prawnych, koszt funkcjonowania sklepu internetowego) spowodowały wygenerowanie straty operacyjnej na poziomie 1 321 tys. zł, w porównaniu do zysku na poziomie 913 tys. zł w ubiegłym roku, oraz straty netto w wysokości 1 747 tys. zł vs. zysku netto w III kwartale ubiegłym roku na poziomie 653 tys. zł.

Do najważniejszych dokonań w Grupie Kapitałowej Monnari TRADE S.A., które miały miejsce w III kwartale 2018 r. należą m.in. wzrost marży brutto na sprzedaży o 3,35 p. proc. do poziomu 56,1  proc., a także zwiększenie obrotów sklepu internetowego o 98,9 procent.

Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec III kwartału 2018 r. wzrosła o 4,5  proc., z 32,6 tys. mkw. w III kwartale 2017 r. do 34,1 tys. mkw. Na dzień 30 września 2018 Grupa Monnari posiadała 162 salony, tyle samo co w okresie porównywalnym.

Plany rozwoju sieci Monnari

Spółka Monnari Trade S.A. istnieje od 2000 r. Początek samej marki miał miejsce dwa lata wcześniej. W planach spółki jest dalszy rozwój, również poprzez akwizycję. 18 lipca br. Zarząd Gino Rossi S.A. otrzymał od Monnari Trade S.A. niewiążącą ofertę zakupu 100 proc. akcji spółki Simple Creative Products. Oferta zakłada zapłatę przez nabywcę 12 mln zł tytułem nabycia ww. akcji wraz z zadłużeniem Simple Creative Products.

Firma będzie się także rozwijała organicznie. Nowy koncept sprzedaży Monnari zakłada większą powierzchnię handlową poszczególnych lokali, stąd nowe salony będą miały metraż powyżej 200 mkw. Salony sprzedaży (wraz z salonami outletowymi) zlokalizowane są w większości w dużych centrach handlowych. Sieć obecna jest na terenie całego kraju, głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl