Monnari kończy negocjacje ws. Simple CP. Gino Rossi: „to niezrozumiałe podejście”

– Niezrozumiałe dla Zarządu jest podejście negocjacyjne prezentowane od początku procesu przez przedstawicieli Monnari, stawiające pod znakiem zapytania rzeczywistą chęć nabycia Simple CP przez ten podmiot – tak Zarząd Gino Rossi komentuje odstąpienie Zarządu Monnari od negocjacji ws. przejęcia Simple CP.

W dalszym ciągu nie udało się sfinalizować przejęcia Simple Creative Products przez Grupę Monnari. Trwające między spółkami negocjacje nieoczekiwanie zmieniły swój bieg.

– Jeszcze w środę (21.11.2018 r.) strony, tj. Gino Rossi i Monnari, wzajemnie potwierdziły możliwość uzyskania oczekiwanych przez Monnari warunków w Banku PKO PB, po czym w piątek (23.11.2018 r.) Monnari poinformowało o odstąpieniu od negocjacji – komentuje w oświadczeniu Zarząd Gino Rossi, który jednocześnie podważa rzeczywistą chęć nabycia Simple CP przez Monnari.

Zarząd Gino Rossi zaznacza, że negocjacje prowadzone ws. sprzedaży Simple CP są procesem złożonym, wieloetapowym i długotrwałym, obejmującym szereg aspektów, z których jednym z najistotniejszych jest ustalenie zasad finansowania działalności tej spółki z obecnym bankiem finansującym, czyli PKO BP. W opinii Zarządu współpraca ze stroną finansującą przebiega „w atmosferze wzajemnego zrozumienia, poszanowania celów i zamierzeń biznesowych, z zachowaniem najlepszych praktyk rynkowych i interesów wszystkich stron i tak też przebiegają negocjacje, których stroną jest bank PKO BP”.

– Zarząd w ramach przeglądu opcji strategicznych bierze pod uwagę różne scenariusze dla Simple CP, a scenariuszem, jakiemu nadano priorytet i który w dalszym ciągu jest realizowany, jest sprzedaż Simple CP – czytamy w oświadczeniu. Spółka zapewnia, że o dalszym przebiegu tego procesu będzie informowała raportami bieżącymi.

Batalia o sprzedaż Simple CP

Przypomnijmy, że 18 lipca br. Zarząd Gino Rossi S.A. otrzymał od Monnari Trade S.A. niewiążącą ofertę zakupu 100 proc. akcji spółki Simple Creative Products. Oferta zakłada zapłatę przez nabywcę 12 mln zł tytułem nabycia ww. akcji wraz z zadłużeniem Simple Creative Products. Następnie media obiegła informacja, że do negocjacji w sprawie zakupu Simple CP dołączyła się spółka OTCF, która 20 września br. podpisała list intencyjny z Gino Rossi. Wówczas Igor Klaja, Prezes OTCF S.A. powiedział redakcji Retailnet.pl, że widzi ogromny potencjał w odbudowie wizerunku i stworzeniu silnej marki Simple. Natomiast 5 października br. spółka Monnari Trade złożyła wiążącą ofertę zakupu 100 proc. akcji spółki Simple Creative Products od Gino Rossi. 21. listopada OTCF zrezygnowało z zakupu marki Simple tłumacząc to „wyborem innego produkty inwestycyjnego”.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl