Auchan usprawnia procesy logistyczne aby sprostać wymaganiom e-commerce

auchan-id-logistics

W związku z dynamicznym rozwojem sieci supermarketów i hipermarketów oraz sprzedaży internetowej w ramach Auchan Direct, firma zmuszona była do wprowadzenia zmian w procesie obsługi magazynowej.

Centrum dystrybucyjne Auchan w Mszczonowie, uruchomione przez ID Logistics w 2015 roku, jest jednym z najnowocześniejszych magazynów typu BTS (Build-to-Suit) w Polsce. To właśnie stąd sklepy w północnej części kraju zaopatrywane są w artykuły spożywcze i przemysłowe. W związku z rozwojem sieci oraz sprzedaży internetowej, konieczne było wprowadzenie zmian w procesie obsługi magazynowej. Zamiast hurtowych ilości tj. całych kartonów czy palet jednego produktu, tego typu sklepy oczekują dostawy po kilka sztuk. Teraz w mszczonowskim centrum dystrybucyjnym wprowadzone zostało tzw. detail picking (wydania sztukowe), nawet jednej sztuki towaru, albo pakietowe np. 10 sztuk danego artykułu.

– Do większości placówek handlowych Auchan dostawy są przygotowywane codziennie. Mniejsze sklepy, w przeciwieństwie do wielkopowierzchniowych hipermarketów, nie mają wyznaczonej powierzchni na składowanie, wygodniej i bardziej ekonomicznie jest im więc zamawiać towary na bieżąco i bezpośrednio układać na półkach. Zamówienia są więc realizowane w dużo mniejszych ilościach. Odpowiadając na te potrzeby, przygotowaliśmy nowe procesy kompletacji zamówień, pakietowe dla drobnych artykułów spożywczych, typu czekolady, lizaki i batony i pojedyncze wydania sztukowe dla alkoholu o dużej wartości – wyjaśnia Rafał Filip, dyrektor magazynu w Mszczonowie.

Magazyn obsługuje 60 sklepów Auchan

Wdrożenie nowych procesów kompletacji zamówień wymagało dostosowania dotychczasowych rozwiązań systemowych i procesów magazynowych. W systemie zarządzania magazynem WMS zostały m.in. wyodrębnione nowe obiegi artykułów oraz strefy kompletacji. Zoptymalizowano powierzchnię w strefach składowania, które zostały dostosowane do obsługi wydań pakietowych i sztukowych, m.in. na regałach przepływowych zostały przygotowane i wyodrębnione nowe miejsca pickingowe.

– Obecnie średnio miesięcznie przygotowujemy 10 tys. wydań sztukowych i 25 tys. pakietowych, z dostawą do blisko 60 sklepów. Tego typu zamówień jest coraz więcej, od momentu uruchomienia nowych procesów liczba przygotowywanych pakietów wzrosła o ok. 70 proc., a sztukowych sześciokrotnie – podsumowuje Rafał Filip.

Powierzchnia centrum dystrybucyjnego w Mszczonowie wynosi ponad 47 tys. mkw., w tym część magazynowa 44 tys. mkw. Do składowania towarów przygotowanych zostało 54 tys. miejsc paletowych. Magazyn ma 65 bram przeładunkowych.Obsługę magazynową zapewnia zespół ponad 300 pracowników.

Auchan na rynku polskim

Sieć Auchan posiada obecnie w naszym kraju 110 super- i hipermarketów. Prowadzi także sklepy typu convenience – pierwszy sklep pod szyldem MojeAuchan w Polsce otwarto pod koniec 2017. MojeAuchan to skrzyżowanie formatu convenience z formatem proximity supermarketu (jak Freshmarket), tzw. sklepy „po sąsiedzku”. Ten format jest rozwijany także we Francji, Rosji oraz Rumunii. Otwieranie sklepów convenience to nowa strategia Grupy Auchan i krok w kierunku omnichannel.

MojeAuchan, to innowacyjny sklep z usługą usługą “Zamów w internecie – odbierz w sklepie”(clic&collect). Sklepy w tym formacie to typowe lokale miejskie o powierzchni kilkuset mkw., którego ambicją jest oferowanie klientom nowego i innowacyjnego podejścia do zakupów, opartego na połączeniu z kanałem sprzedaży elektronicznej AuchanDirect.pl. Sklep MojeAuchan proponuje klientom bogatą ofertę produktów w atrakcyjnej cenie, a także wysokiej jakości usługi, dzięki którym mogą oni nie tylko szybko i sprawnie zrobić zakupy, lecz także nabyć produkty do szybkiego spożycia na miejscu, lub na wynos. Klienci mogą codziennie robić zakupy w nowym sklepie, który przeszedł gruntowną przebudowę.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY