H&M debiutuje z nowatorskim formatem sklepów

hm-koncept-sklep

6 grudnia uruchomiony zostanie unikatowy w skali świata sklep sieci H&M. Zupełnie nowy format sklepu jest odpowiedzią szwedzkiej marki na zmieniające się oczekiwania współczesnych konsumentów.

Kluczowym celem, jaki stawia obecnie przed sobą szwedzka marka, jest dostarczenie klientom niezapomnianego i spersonalizowanego doświadczenia zakupowego, a także wzmacnianie wizerunku marki. Nowy sklep, który zostanie otwarty na początku grudnia w Londynie, jest próbą odpowiedzi na te wyzwania.

Nowy koncept H&M

Zlokalizowany w dzielnicy Hammersmith salon H&M będzie miał 2,3 tys. mkw. powierzchni. Szwedzki gigant przetestuje w nim wiele nowych koncepcji, które potem mają być wdrażane w kolejnych sklepach H&M na całym świecie. Chodzi zarówno o design samego sklepu, jak i oferowane w nim usługi. Wszystko po to, żeby dostarczyć klientom Customer Experience na najwyższym poziomie.

Jeżeli chodzi o sam wygląd, to sklep będzie miał kamienne podłogi. Ma być także pełen roślinności, co ma tworzyć wrażenie “zadaszonego dziedzińca”. Całości dopełnią kute, żelazne schody, które połączą 3 piętra sklepu.

Oprócz tradycyjnej oferty, w nowym salonie H&M klienci będą mogli skorzystać z szeregu nowych usług i rozwiązań. Takim przykładem może być usługa krawiecka. Dla członków programu lojalnościowego H&M Club wszystkie przeróbki i zmiany krawieckie będą dokonywane za darmo.

Kolejną nowością będzie także możliwość wyhaftowania na zakupionym ubrania dowolnego motywu. Usługa ma kosztować 3 funty, czyli ok. 15 złotych. Zdaniem władz H&M, kastomizacja i personalizacja będą kluczowymi trendami w handlu w nadchodzących latach.

H&M optymalizuje sprzedaż i stawia na digitalizację

Władze Grupy H&M zapowiadają kontynuację optymalizacji portfela sieci sprzedaży i dostosowanie oferty do potrzeb klientów, którzy coraz chętniej robią zakupy online. W tym celu sprzedaż internetowa zostanie uruchomiona w kolejnych krajach. Systematycznie wprowadzane będą także nowe udogodnienia.

Dzięki samouczącym się algorytmom sklepy mają być zatowarowane bardziej efektywnie, co z kolei ma się przełożyć na wzrost sprzedaży. Specjalne algorytmy mają także pozwolić H&M szybciej dostosowywać się do zmieniających się trendów konsumenckich i łatwiej przewidywać, co będzie się dobrze sprzedawało w kolejnych miesiącach.

Nad optymalizacją sprzedaży szwedzkiej marki pracują nie tylko zaawansowane, samouczące się algorytmy, które stale adaptują się do zmieniających się trendów i oczekiwań konsumentów, ale także zespół ok. 200 badaczy i inżynierów. Dzięki ich pracy i danym przeanalizowanym przez algorytmy łatwiej można personalizować ofertę konkretnych sklepów, wprowadzając do nich ofertę dopasowaną do oczekiwań lokalnych klientów. W ten sposób na półkach znaleźć się może np. więcej t-shirtów, a mniej sukienek.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl