Rośnie powierzchnia handlowa w Gorzowie Wielkopolskim. Powstanie nowy obiekt

W Gorzowie Wielkopolskim powstanie kolejny park handlowy. Urząd miasta poinformował o sprzedaży działek o łącznej powierzchni 9,8 ha pod nową inwestycję, która – jak wyjaśniają urzędnicy – uzupełni ofertę istniejących w Gorzowie galerii handlowych.

22 listopada br. urzędnicy miejscy z Gorzowa Wielkopolskiego sprzedali trzy działki zlokalizowane przy ul. Walczaka, Jedwabniczej i Silwanowskiej. Inwestor nabył je za ponad 13,670 mln zł.

W przetargu wystawiono łącznie sześć działek. Jedną (przy ulicy Walczaka i Jedwabniczej, o powierzchni 34,667 tys. mkw.) kupiła IMSO Sp. z o.o. z Koszalina, a dwie działki (przy ulicy Jedwabnicznej i Silwanowskiej, o powierzchni 30,850 tys. i 32,550 tys. mkw.) SENT Sp. z o.o. także z Koszalina. – Ma na nich powstać park handlowy, który uzupełni ofertę istniejących w Gorzowie galerii handlowych – informuje Dariusz Wieczorek, Wydział Promocji i Informacji UM Gorzowa Wielkopolskiego.

Nieruchomości te zlokalizowane są przy trasie wylotowej na Gdańsk i zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego przeznaczone są na cele usług komercyjnych, w tym obiektów usługowych handlu wielkopowierzchniowego oraz pod obiekty produkcyjne, składy i magazyny.

Niesprzedane działki zostaną ponownie wystawione w przetargu.

Polski rynek mocno nasycony

Gorzów Wielkopolski to miasto w północno-zachodniej Polsce, w województwie lubuskiem. Według danych z 2017 roku miasto miało blisko 124,3 tys. mieszkańców, co lokuje je na 29. pozycji w kraju pod względem liczby ludności. Na terenie miasta działa wiele galerii handlowych, w tym NoVa Park oraz Galeria Askana, ale dzięki nowym inwestycjom nasycenie powierzchnią handlową w mieście systematycznie rośnie. Obecnie inwestorzy coraz chętniej inwestują w nieruchomości w średnich i mniejszych miastach.

– Patrząc na rynek handlowy jako na plac budowy, warto odnotować, że w ciągu 12 miesięcy przybyło w Polsce 430 tys. mkw. powierzchni handlowej (+3,7 proc. r/r). Porównując ostatnie pięć lat (2014-2018) z okresem 2009-2013 zauważalne jest jednak wolniejsze tempo rozwoju obiektów – średnio 4 proc. rocznie wobec 8 proc. rocznie. Polski rynek handlowy jest już bardzo mocno nasycony, szczególnie w największych miastach, takich jak Warszawa czy Poznań. Na celowniku inwestorów pozostają jeszcze średnie i mniejsze miasta, w których jest miejsce na nowe mniejsze formaty typu convenience – komentuje dla Retailnet.pl Piotr Karpiński, Dyrektor Działu Zarządzania Nieruchomościami CBRE.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl