Mothercare likwiduje kolejne sklepy. E-commerce odpowiada już za 45 proc. sprzedaży

mothercare-sklep-stacjonarny

Brytyjska marka Mothercare zanotowała w I półroczu bieżącego roku finansowego spadek obrotów, zarówno w sklepach tradycyjnych jak i online. W rezultacie władze firmy postanowiły ograniczyć sieć sprzedaży do mniej niż 80 punktów stacjonarnych na rodzimym rynku.

W ostatnim okresie Mothercare zamknęło już ok. 20 sklepów, kolejne 40 ma zostać zlikwidowanych do marca 2019 roku. Wszystko z powodu coraz gorszych wyników sprzedaży.

W I półroczu sprzedaż na rodzimym rynku brytyjskim spadła o 14,3 proc. W ujęciu like for like sieć zanotowała spadek obrotów na poziomie 11,3 proc. Co ciekawe, Mothercare zanotował również gorsze wyniki online. W kanale e-commerce sprzedaż zmniejszyła się o 7,8 proc. rok do roku i wyniosła 81 mln funtów, czyli ponad 390 mln złotych.

Łączne obroty całej Grupy wyniosły w tym okresie 295 mln funtów, o 13,1 proc. mniej niż przed rokiem. Sprzedaż w Wielkiej Brytanii wyniosła 196 mln funtów. Tym samym strata w tym okresie wyniosła 14,4 mln funtów. To i tak o 14,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2017.

Mothercare stawia na rozwój online

Gorszy wynik online, poza ogólną tendencją spadkową, został spowodowany zmianą w oferowanym asortymencie. Chodzi o zmniejszenie o połowę liczby oferowanych zabawek i skoncentrowaniu się na produktach głównie dla najmłodszych konsumentów.

Tym niemniej, kanał e-commerce i tak odpowiada już za 45 proc. sprzedaży Mothercare. Co ciekawe, 42 proc. sprzedaży online realizowana jest poprzez zainstalowane w sklepach iPady. Największa część sprzedaży online realizowana jest poprzez urządzenia mobilne.

Przypomnijmy, że jeszcze w 2013 roku Mothercare zapowiadało, że zamierza prowadzić sieć ok. 200 rentownych sklepów stacjonarnych. Wówczas sprzedaż online odpowiadała jednak jedynie za 28 proc. całych obrotów. Obecnie konkurencja na rynku ubrań i zabawek dla dzieci, dostępnych szeroko zarówno w sieci jak i sklepach stacjonarnych, spowodowała, że Mothercare musi ograniczyć sieć sprzedaży do mniej niż 100 sklepów na rodzimym rynku.

Polski e-sklep wciąż w budowie

W ramach ograniczanie sprzedaży stacjonarnej, w 2016 roku brytyjska marka Mothercare zdecydowała się na zamknięcie w Polsce wszystkich salonów. Nie oznacza to, że polscy klienci stracili możliwość kupowania produktów tej marki. Mogą to robić jednak jedynie przez oficjalny, angielskojęzyczny sklep internetowy. To ma się zmienić. Wciąż trwają przygotowania do uruchomienia dedykowanej polskiej strony internetowej, dzięki której polscy klienci zyskają dostęp do szerszego asortymentu produktów oraz lepszej jakości serwisu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl