Firma Schwitzke Górski poprawia Customer Experience w sieci Makarun

makarun-gorski-schwiztke

Dobre doświadczenie konsumenckie może wynikać z poprawy prostej, małej rzeczy. Takim przykładem może być Makarun, największa w Polsce sieć spaghetterii typu „take away”.

– Obserwowaliśmy klientów sieci gastronomicznej oferującej makarony na wynos. Jedliśmy z nimi w wielu lokalizacjach tej sieci, ale też w innych podobnych miejscach. Dzięki temu zauważyliśmy, że cieszenie się posiłkiem utrudnia im…widelec. Okazało się, że projektując zmianę powinniśmy zaprojektować specjalny jednorazowy widelec do spożywania makaronu. Chodzi o widelec z dłuższymi ząbkami, wokół których łatwiej  owinąć tagliatelle czy spaghetti, z mocniejszą i nieco szerszą rączką, która pozwala wydobyć z pudełka bogactwo sosu – wyjaśnia Katarzyna Konkel, CMO w firmie badawczej Omnisense działająca w ramach grupy Schwitzke Górski.

Firma Schwitzke Górski jest Partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Schwitzke Górski zaprojektował nowy wizerunek sieci Makarun

– Oczywiście widelec będzie tylko częścią nowego doświadczenia, które zaprojektowaliśmy. W badaniach określiliśmy także inne bariery, np. związane z tym, że takie jedzenie brudzi (klienci, którzy chcieliby zjeść coś pomiędzy spotkaniami biznesowymi), że się śmiesznie wygląda i że nie da się tego dobrze pokazać na zdjęciu (young adults). To nas bardzo zainspirowało. W nowym wizerunku wprost potraktowaliśmy te insighty: poprawiamy komfort (specjalne widelce plus fartuszki dla chętnych), zapraszamy do zabawy i dzielenia się tym jak jedzą makaron. Poprawiliśmy i wzbogaciliśmy doświadczenie. O to chodzi. Nie udałoby nam się to, gdybyśmy pytali o smak sosu czy wygodę stolików w aktualnych lokalizacjach – dodaje Katarzyna Konkel.

Makarun jest największą w Polsce siecią spaghetterii typu „take away”. Pierwszy punkt pod tym szyldem otwarty został w 2012 roku. Obecnie sieć tworzy ok. 30 lokali w kilkunastu miastach w kraju. Sieć jest rozwijana w oparciu o system franczyzowy. Szacowany koszt inwestycji to 135 tysięcy złotych netto.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY