HubStyle podsumowuje wyniki finansowe i stawia na dywersyfikację sprzedaży

Po III kwartałach bieżącego roku spółka HubStyle, właściciel popularnych marek odzieżowych Sugarfree i Cardio Bunny, osiągnęła zysk operacyjny na poziomie ponad 15,3 mln złotych. W analogicznym okresie roku poprzedniego firma zanotowała stratę w wysokości ponad 2,7 mln złotych.

Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów wyniosły ponad 8,3 mln złotych. Warto jednak zaznaczyć, że w badanym okresie spółka zanotowała stratę netto na poziomie ponad 7,1 mln złotych. Rok wcześniej strata wyniosła ponad 2,8 mln złotych.

HubStyle dywersyfikuje sprzedaż

Grupa HubStyle to nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwo, którego działalność skoncentrowana jest na dynamicznie rosnących obszarach e-commerce poprzez budowę silnego portfolio własnych marek lifestylowych. Pod koniec października spółka zapowiedziała jednak zmianę koncepcji i rozwijanie równocześnie sprzedaży stacjonarnej w modelu franczyzowym. Pilotażowy pierwszy sklep został uruchomiony we Wrocławiu. Do końca przyszłego roku firma planuje uruchomić 20 placówek. Sieć stacjonarna stanowić będzie dodatkowy kanał dystrybucji. Spółka prowadzi również dwa showroomy – w Warszawie i Poznaniu oraz współpracowała z OTCF, właścicielem marki 4F, w zakresie dystrybucji marki Cardio Bunny w sklepach 4Faces.

– Rozwój stacjonarnych sklepów to krok milowy naszej działalności, możliwy m.in. dzięki pozyskaniu nowego inwestora, który wspiera nas finansowo i posiada bogaty know-how w zakresie zarządzania modelem franczyzowym. Widzimy zapotrzebowanie naszych klientek na placówki stacjonarne, w których można obejrzeć i przymierzyć produkty. Nasze doświadczenia w obszarze tradycyjnych placówek pokazały, że jest to równie rentowna działalność co e-commerce, a lokal pozytywnie wpływa na liczbę i wartość zamówień w danym regionie. Chcemy być bliżej naszych klientek, dlatego placówki stacjonarne nie tylko będą prowadziły tradycyjny handel, ale będą też wsparciem dla realizacji zamówień e-commerce – zapowiada Wojciech Czernecki, CEO HubStyle.

Rozwój poprzez franczyzę

Strategia rozwoju w obszarze sklepów stacjonarnych opiera się na placówkach franczyzowych. Do końca 2019 r. HubStyle planuje uruchomić 20 punktów Sugarfree & Cardio Bunny. Rozwój sieci stacjonarnej współpracującej z kanałem e-commerce ma na celu również wzmocnienie wizerunku marki oraz dotarcie do nowych klientów. Celem Spółki jest otwieranie placówek franczyzowych w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców.

– Sklepy stacjonarne to kierunek, w którym chcemy się w najbliższym czasie intensywnie rozwijać. Dzięki wyższej sprzedaży w pierwszej cenie oraz mniejszej ilości zwrotów, generujących wysokie koszty logistyki, w kanale retail możemy osiągać wysokie marże. Zdecydowaliśmy się na rozwój formatu franczyzowego, ze względu na dynamiczne tempo rozwoju sieci oraz optymalny poziom niezbędnego zaangażowania finansowego – dodaje Wiktor Dymecki, CFO HubStyle.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl