Lidl wdraża mobilny system płatności BLIK

Sklep sieci Lidl

Od 1 grudnia w sklepach sieci Lidl będzie można zapłacić za zakupy za pośrednictwem mobilnego systemu BLIK. Tym samym niemiecki dyskonter dołącza do takich sieci jak Żabka, Freshmarket czy Auchan, które już wcześniej udostępniły w swoich sklepach ten system.

Lidl systematycznie wprowadza w swoich sklepach rozwiązania, które mają wpływać na wygodę dokonywania zakupów i odpowiadać na zmieniające się rynkowe trendy. Wprowadzenie mobilnych płatności BLIK jest tylko jednym z przejawów tej strategii. Innym przykładem może być nawiązanie współpracy z firmą InPost, w ramach której przy wybranych sklepach sieci staną Paczkomaty do odbioru e-zakupów.

Lidl stawia na innowacje

– Lidl Polska jest firmą, która cały czas się rozwija. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dwa innowacyjne projekty: platformę do rezerwacji win www.winnicalidla.pl oraz www.lidlpodroze.pl, czyli serwis internetowy, za pomocą którego nasi klienci mogą kupić wycieczki. Kolejnym krokiem na płaszczyźnie e-commerce są testy współpracy z InPostem i umieszczenie Paczkomatów przy wybranych placówkach sieci Lidl. Mamy nadzieję, że tak jak inne nasze koncepty, łatwo dostępne Paczkomaty przypadną naszym klientom do gustu i będą oni z nich chętnie korzystać w momencie dalszego rozwoju naszych usług – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska.

Koszty inwestycji mają zostać podzielone między obie firmy. Współpraca z InPost może być pierwszym krokiem przed uruchomieniem przez Lidl sprzedaży online. Spekulacje na ten temat pojawiają się na rynku już od dłuższego czasu.

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10,5 tys. sklepów tej marki, a w Polsce ponad 630.

Miliony użytkowników systemu BLIK

System BLIK posiada już ponad 6 mln użytkowników. W 2017 roku Polacy zapłacili BLIKIEM 33 mln razy, podczas gdy w samym czwartym kwartale BLIKIEM zrealizowano 12 milionów transakcji (płatności w sieci, punktach sprzedaży, wypłaty z bankomatów oraz przelewy na numer telefonu).

System BLIK pozwala bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz mobilnych. BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ok. 80 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP).

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY