Ecco stawia na omnichannel i wdraża w polskich sklepach nowe usługi

ecco-sklep

Sieć obuwnicza Ecco wdrożyła w swoich sklepach nowe rozwiązania i usługi, które nie tylko odpowiadają na wyzwania współczesnego handlu, ale również dają klientom możliwość dokonania zakupów w najbardziej dogodny dla nich sposób.

Duńska sieć Ecco, oprócz salonów stacjonarnych, posiada również dedykowany polskiemu rynkowi sklep internetowy. Teraz oba kanały sprzedaży zostały ze sobą ściśle powiązane.

W ramach rozwoju strategii omnichannel sieć umożliwia klientom m.in. odbiór zamówień internetowych w sklepie stacjonarnym, rezerwację produktów w wybranym sklepie, czy zwrot e-zakupów w salonie. To jednak nie wszystko. Jak informują przedstawiciele sieci, klienci mogą także zamówić wybrane produkty z pełnej kolekcji dostępnej w salonie, które następnie zostaną im dostarczone do domów. Zawsze pozostaje także opcja klasycznego e-commerce, czyli zakupu online z darmową dostawą do wskazanego salonu stacjonarnego w ramach usługi click&collect. Można także skorzystać z tradycyjnej dostawy na wskazany adres. Dostawy realizowane są za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS.

Miliardowe przychody Ecco

W 2017 roku duńska firma obuwnicza Ecco osiągnęła ponad 1,2 mld euro przychodów, a zysk wyniósł 184 mln euro. To najlepsze wyniki w wieloletniej historii tej marki. Władze spółki zwracają uwagę na rosnące znaczenie kanału e-commerce.

Zysk, przed opodatkowaniem, na poziomie 184 mln euro to o 10 proc. lepszy wynik niż przed rokiem, a równocześnie najlepszy wynik w historii Ecco. Obroty wzrosły w ubiegłym roku o 21 proc., a sprzedaż w samym kanale online aż o 47 procent.

– Jesteśmy globalną marką, posiadającą szerokie portfolio sklepów, oraz stale rozwijającą swoją obecność w kanale e-commerce. Widzimy zmieniające się trendy konsumenckie i aktywnie się do nich adaptujemy. Jesteśmy odpowiednio przygotowani do wielokanałowego handlu, a nasze wyniki finansowe są tego najlepszym dowodem – komentuje Steen Borgholm, prezes Ecco.

Obecnie największe udziały w sprzedaży całej Grupy ma rynek EMEA (43 proc.), Azja i Pacyfik (35 proc.), oraz obie Ameryki (22 proc.).

Globalna sieć sprzedaży Ecco

Marka Ecco została założona w 1963 roku. Obecnie jej produkty sprzedawane są w 90 krajach w ponad 2,2 tys. sklepach, a także ponad 14 tys. punktach sprzedaży na świecie. Ecco to firma rodzinna, która zatrudnia ponad 21 tys. osób na całym świecie.

W Polsce obuwie marki Ecco można znaleźć zarówno w sklepach własnych marki, które często zlokalizowane są w centrach handlowych, jak również w sklepach multibrandowych. Firma prowadzi także dedykowany polskiemu rynkowi sklep internetowy.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY