Rekordowy listopad w CDRL. Przychody wyższe o 15 proc.

cdrl kmw invest

CDRL, właściciel marki Coccodrillo, osiągnął w listopadzie 13,1 mln zł przychodów z polskiej sieci detalicznej i 2,3 mln zł w kanale e-commerce. To wynik lepszy o odpowiednio 15 proc. i 41 proc. niż w roku ubiegłym. Łącznie, przychody wypracowane przez 11 miesięcy bieżącego roku w Polsce sięgnęły ponad 155 mln zł.

Marek Dworczak, CEO spółki CDRL
Marek Dworczak, CEO spółki CDRL

– Za nami kolejny, bardzo udany miesiąc, w którym możemy pochwalić się rekordowymi wynikami sprzedaży, zarówno w sklepach stacjonarnych jak i kanale e-commerce. Marka Coccodrillo cieszy się bardzo dobrymi opiniami wśród swoich klientów, którzy doceniają m.in. wysoką jakość odzieży, bogaty asortyment i świetną obsługę w sklepach stacjonarnych – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

Narastająco, od stycznia do listopada spółka wygenerowała 135,2 mln zł przychodów w polskich sklepach stacjonarnych oraz 19,8 mln zł w kanale e-commerce. Oznacza to wzrost o odpowiednio 3 proc. i 32 proc. w stosunku do roku ubiegłego.

Współpraca CDRL z białoruską siecią Buslik

Pod koniec listopada br. spółka zawarła warunkowe umowy nabycia 90 proc. udziałów w Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik. Przejmowany podmiot generuje ponad 65 mln USD przychodów i powyżej 2 mln USD EBITDA. Grupa West Ost Union posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, żywność, akcesoria dla niemowląt, kosmetyki, zabawki i meble. Łączna cena sprzedawanych udziałów wynosi 6,39 mln USD, spółka chce sfinansować transakcję ze środków własnych lub przy wykorzystaniu zewnętrznych źródeł finansowania, w tym z emisji obligacji.

Po trzech kwartałach 2018 roku spółka wypracowała 14,1 mln zł zysku netto, który był dwukrotnie wyższy od zanotowanego w roku ubiegłym. Przychody ukształtowały się na poziomie 183,4 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł 20,6 mln zł. Zanotowane rezultaty były wyższe od zeszłorocznych o odpowiednio 9,6 proc. i 15,9 proc. Spółka zwiększyła również marżę na sprzedaży, która wzrosła o blisko 4 p.p. do poziomu 55,3 proc.

Ponad 500 sklepów w sieci Coccodrillo

Na koniec września w skład w skład Grupy wchodziło 505 punktów handlowych – 246 z nich to sklepy zlokalizowane w Polsce, 146 w innych państwach Unii Europejskiej, a 113 poza nią.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY