Upusty cenowe wpłynęły na wyniki Top Secret

Sklep Top Secret

W listopadzie br. obroty Top Secret wzrosły o 11 proc. w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Grupa Redan, uwzględniająca łącznie wyniki sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej spółki TXM, uzyskała w listopadzie sprzedaż na poziomie około 53 mln zł.

– Pozytywnie na sprzedaż B2C w listopadzie w Polsce wpłynęło ochłodzenie, z jakim mieliśmy do czynienia w drugiej połowie miesiąca. Ponadto w segmencie modowym mamy dużą, ponad 1 mln grupę stałych klientów uczestniczących w Top Secret Club. Bezpośredni kontakt z nimi pozwala nam zaoferować atrakcyjną ofertę, co pomaga stymulować sprzedaż – mówi Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA. – Niestety wzrosty sprzedaży osiągnęliśmy kosztem udzielenia klientom większych upustów w ujęciu r./r. – dodaje.

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w listopadzie br. wyniosła ok. 22 mln zł i była o ok. 11 proc. wyższa niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W tym okresie o 1 proc. zmniejszyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec listopada br. 37,2 tys. mkw. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 215 mln zł i była o ok. 4 proc. wyższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w listopadzie br. wyniosły 3,7 mln zł co oznacza wzrost o 26 proc. w stosunku do listopada 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż ww. sklepów internetowych Top Secret wyniosła 31,9 mln zł i była o 12 proc. wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Spadek sprzedaży w segmencie dyskontowym TXM

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w listopadzie br. wyniosła ok. 30 mln zł, co oznacza spadek o 11 proc. w ujęciu r./r. Narastająco od stycznia do listopada br. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 310 mln zł i zł i była niższa o ok. 7 proc. w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec listopada składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,7 tys. mkw., która była o 2 proc. niższa niż na koniec listopada 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w listopadzie br. wyniosły ok. 0,7 mln zł co oznacza spadek o 32 proc. w ujęciu r./r., a narastająco przez pierwszych jedenaście miesięcy roku było to ok. 6,3 mln zł, czyli o ok. 27 proc. mniej w ujęciu r./r.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w listopadzie br. osiągnęła ok. 53 mln zł przychodów, czyli o 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Narastająco sprzedaż wyniosła ok. 525 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 3 proc. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec listopada br. wyniosła 140,9 tys. mkw., czyli o 2 proc. mniej w odniesieniu do listopada 2017 r.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. Sprzedaż prowadzona jest w sieci blisko 650 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wchodząca w skład Grupy spółka TXM S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w grudniu 2016 r.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn

POLECANE ARTYKUŁY