Stokrotka przejmuje sieć Sano

Należąca do Maxima Grupe sieć Stokrotka przejmuje sieć detaliczną Sano. Finalizacja połączenia obydwu sieci zaplanowana jest na początek 2019 roku.

– W nadchodzących latach będziemy skupiać się na rynku polskim, ponieważ planujemy tu dynamiczną ekspansję. Jednym z priorytetów naszej strategii na rynek polski jest integracja działających tu już biznesów. Przejęcie Sano i połączenie ze Stokrotką pozwala na wzmocnienie naszej pozycji w północnozachodnim regionie Polski. Wykorzystamy także know-how Sano z dziedziny e-commerce, co stworzy nowe okazje do rozwoju biznesu – komentuje prezes Maxima Grupe Dalius Misiunas.

Po przejęciu Sano litewska Maxima Grupe posiada w Polsce 551 sklepów. Łączne przychody połączonych w tym roku sieci handlowych w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano), które należą do Maxima Grupe, wyniosły ponad 720 mln euro w 2017 roku.

Stokrotka rośnie w siłę

Stokrotka to jedna z najdynamiczniej rozwijających się sieci w naszym kraju. Tylko w minionym roku sieć uruchomiła prawie 80 nowych sklepów. Obecnie Stokrotka posiada 500 sklepów w formatach supermarketu i marketu zlokalizowanych na osiedlach, w minicentrach i galeriach handlowych. Typowa powierzchnia handlowa Stokrotki wynosi od 400 do 800 mkw., w zależności od zapotrzebowania i warunków rynkowych, aczkolwiek w sieci funkcjonują również rentowne sklepy o powierzchni znacznie mniejszej, jak i większej.

Na koniec listopada Maxima Grupe posiadała  1 069 sklepów w 5 krajach. Do końca tego roku spółka zamierza otworzyć w sumie około 40 nowych sklepów na wszystkich rynkach.

Sano sukcesywnie się rozwija

Sieć Sano prowadzi sprzedaż w 36 sklepach stacjonarnych (13 w Koszalinie, 9 w Bydgoszczy, 3 w Kołobrzegu, po 2 w Człuchowie i Szczecinku oraz po 1 w Białogardzie, Słupsku, Redzie, Połczynie Zdroju, Świdwinie, Chojnicach i Gdańsku) oraz w sklepie internetowym www.e-sano.pl. Firma powstała w 1990 roku. Przedmiotem działalności jest sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów, artykułów chemicznych i gospodarstwa domowego. Sieć poszukuje lokali o powierzchni minimum 500 mkw.

W 2017 roku przychody Sano przekroczyły 71 mln euro. Spółka zatrudnia ponad 900 pracowników.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl