Jula szuka w Polsce nowych lokalizacji do ekspansji

Szwedzka sieć Jula posiada w Polsce 12 multimarketów zlokalizowanych w 11 dużych miastach. Wiele wskazuje na to, że kolejnych miesiącach firma zadebiutuje w kolejnym mieście – w Bydgoszczy. W ciągu najbliższych kilku lat Jula zamierza posiadać w Polsce sieć ok. 20 multimarketów.

Strategia sieci Jula zakłada, że najlepszymi lokalizacjami do otwierania nowych marketów są miejsca kojarzone z handlem, o wysokim footfallu generowanym również przez innych najemców. Z tego względu w pierwszej kolejności szwedzka sieć interesuje się retail parkami.

–  W dalszym ciągu interesują nas przede wszystkim największe aglomeracje, powyżej 350 tys. mieszkańców. Cały czas widzimy w nich duży potencjał. Ludzie  znają tam markę Jula, więc wystarczy ułatwić im dostęp do naszych produktów poprzez otwarcie kolejnego sklepu. Proszę spojrzeć na przykład Warszawy. Mamy tu obecnie tylko dwa multimarkety, a spokojnie jest miejsce na 4-5 – mówił w wywiadzie udzielonym redakcji Retailnet.pl Tomasz Wienke, Country Manager Jula w Polsce.

Jula szuka nowych lokalizacji

Bydgoszcz, z ponad 350 tys. mieszkańców, idealnie wpisuje się w tę strategię. Jak donosi lokalny portal metropoliabydgoska.pl, na początku grudnia 2018 roku zarządca Parku Handlowego Batory wystąpił z wnioskiem o pozwolenie na rozbudowę lokalu zajmowanego wcześniej przez sieć Piotr i Paweł. Spółka przygotowuje się do adaptacji tego pomieszczenia właśnie na potrzeby sieci Jula.

Park Handlowy Batory w Bydgoszczy posiada 9 tys. mkw. GLA nowoczesnej powierzchni handlowej oraz bezpłatny naziemny parking oferujący klientom 180 miejsc postojowych. Obecnymi najemcami są Sports Direct, salon mebli KLER, elektromarket Media Expert, a także sklep TK Maxx.

park-handlowy-batory
Park Handlowy Batory

Dobre wyniki Jula w Polsce

Sieć multimarketów Jula osiągnęła w 2017 r. 17-proc. wzrost sprzedaży w Polsce. Na sukces firmy składa się m.in. konsekwentny rozwój wielokanałowości sprzedaży. Ten wynik to także rezultat konsekwentnie wprowadzanej od 2016 r. strategii operacyjnej, której celem jest lepsze dostosowanie wszystkich działań firmy do warunków panujących na polskim rynku oraz do potrzeb i oczekiwań polskiego klienta.

– Jestem niezmiernie dumny, że udało nam się wypracować tak wiele w stosunkowo krótkim czasie. Gdy obejmowałem pozycję Country Managera w Polsce w 2015 roku, jednym z moich celów było odpowiednie dopasowanie naszego modelu operacyjnego do polskiego rynku i konsumenta. Ze swojej strony mogę zapewnić, że to nie koniec. W najbliższym czasie planujemy rozwój sieci we wszystkich kanałach sprzedaży, z siecią stacjonarną włącznie – opowiada Tomasz Wienke. – Tak znaczący wzrost nie byłby możliwy bez czynnego wsparcia wszystkich pracowników firmy. To dzięki ich zaangażowaniu, rozwojowi oraz wyznaczonym wspólnie celom udało nam się poprawić wizerunek, obsługę klienta czy dostosować poziom cen do naszego rynku – dodaje Tomasz Wienke.

Jula myśli o rozwoju

Jula to sieć multimarketów oferująca swoim klientom unikalny zestaw 13 tys. wyselekcjonowanych artykułów do aktywnego spędzania czasu w domu, w ogrodzie oraz w plenerze, a także ułatwiających codzienne zajęcia. Jula zatrudnia ok. 3 tys. osób i posiada łącznie 97 multimarketów stacjonarnych: 52 w Szwecji, 33 w Norwegii i 12 w Polsce, a także oferuje sprzedaż internetową.

– Mamy już wykrystalizowane plany rozwoju na najbliższe lata. Jesteśmy w trakcie zaawansowanych rozmów na temat kilku nowych lokalizacji. Chodzi przede wszystkim o lokalizacje w nowo powstających obiektach handlowych, które zostaną oddane do użytku w latach 2019-2020 – podkreśla Tomasz Wienke.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.