Listopad udany dla Monnari, ale sprzedaż od początku roku niższa niż przed rokiem

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Monnari Trade w listopadzie wyniosły 25,5 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 15,91 proc.

Wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych w okresie styczeń-listopad 2018 roku wyniosła ok. 204,7 mln zł. Przychody te były niższe o 2,89 proc. od osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wówczas wyniosły one 210,8 mln złotych.

Wyniki Monnari po III kwartałach

W III kwartale 2018 r. Grupa Kapitałowa Monnari odnotowała słabsze wyniki sprzedażowe niż w poprzednich okresach, co wynikało z przyjętej strategii zakładającej efektywną sprzedaż zapasów oraz maksymalizację marży brutto na sprzedaży. Oba cele udało się zrealizować mimo, że przychody w omawianym okresie spadły o 6,1 proc., osiągając poziom 50 895 tys. zł vs. 54 194 tys. zł w analogicznym okresie 2017 r.

W III kwartale b.r. Grupa Monnari ostrożnie stosowała różne formy obniżki cen towarów, co pozytywnie wpłynęło na wygenerowaną marżę brutto na sprzedaży, która wzrosła do 56,1  proc. z 52,8 proc. w okresie porównywalnym.

Słabsza sprzedaż oraz wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych zarządu (m.in. wynagrodzeń, kosztów usług prawnych, koszt funkcjonowania sklepu internetowego) spowodowały wygenerowanie straty operacyjnej na poziomie 1 321 tys. zł, w porównaniu do zysku na poziomie 913 tys. zł w ubiegłym roku, oraz straty netto w wysokości 1 747 tys. zł vs. zysku netto w III kwartale ubiegłym roku na poziomie 653 tys. zł.

Do najważniejszych dokonań w Grupie Kapitałowej Monnari TRADE S.A., które miały miejsce w III kwartale 2018 r. należą m.in. wzrost marży brutto na sprzedaży o 3,35 p. proc. do poziomu 56,1  proc., a także zwiększenie obrotów sklepu internetowego o 98,9 procent. Powierzchnia handlowa Grupy Kapitałowej na koniec III kwartału 2018 r. wzrosła o 4,5  proc., z 32,6 tys. mkw. w III kwartale 2017 r. do 34,1 tys. mkw. Na dzień 30 września 2018 Grupa Monnari posiadała 162 salony, tyle samo co w okresie porównywalnym.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl