Wroclavia nagrodzona za architekturę

Centrum handlowe Wroclavia zostało uznane za najlepszy pod względem architektury obiekt handlowy na świecie w prestiżowym konkursie architektonicznym International Property Awards.

Wroclavia – zaprojektowana przez polską pracownię IMB Asymetria Architekci – to jedyna inwestycja handlowa z Polski, którą okrzyknięto „Best international” i jedna z dwóch z naszego kraju, która w całej historii konkursu otrzymała międzynarodowy tytuł. W rok od otwarcia Wroclavia zdobyła najważniejsze nagrody z dziedziny architektury i nieruchomości komercyjnych, o polskim i światowym zasięgu.

– Jestem dumny, że zostaliśmy uznani za najlepszy obiekt na świecie w kategorii „retail architecture”, tym bardziej że jest to pierwsza taka nagroda dla Polski w całej historii konkursu. Jest to szczególne dla nas wyróżnienie, które potwierdza wizję, w jaką wierzyliśmy, projektując Wroclavię. Zależało nam na udostępnieniu naszym gościom unikalnego,  dostosowanego do potrzeb i najwyższej jakości obiektu – obiektu o wartościowej, nowoczesnej architekturze, a równocześnie z odwołaniami do wartości bliskim wrocławianom – komentuje Arnaud Burlin, dyrektor zarządzający Unibail-Rodamco-Westfield na Europę Centralną i Austrię.

Wroclavia – wyjątkowe miejsce w sercu Wrocławia

Wroclavia to wielopoziomowe centrum handlowe zintegrowane z podziemnym dworcem autobusowym i biurami, zlokalizowane w samym sercu tętniącego życiem Wrocławia, które w ciągu pierwszego roku zostało odwiedzone przez ponad 14 mln gości (od 18.10.2017 r.). Obiekt zaprojektowała polska pracownia IMB Asymetria Architekci, która wśród swoich realizacji ma m.in. centra handlowe i gmachy użyteczności publicznej; wnętrza Wroclavii to dzieło renomowanej paryskiej pracowni Saguez & Partners.

– Głęboko wierzę, że walory architektoniczne Wroclavii przyczyniają się do tego, że nasi goście czują się tu wyjątkowo przyjemnie. Życzę wszystkim odwiedzającym Wroclavię samych udanych wizyt w naszych wnętrzach – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektorka Wroclavii.

Ambicją twórców Wroclavii było wykreowanie ikonicznej koncepcji architektonicznej, niezwykle nowoczesnej, która stanie się ponadczasowym punktem odniesienia. Jednocześnie projekt centrum odwołuje się do wartości bliskich mieszkańcom Wrocławia (m.in. „Przewodnik” oraz Odra i jej mosty). Inspiracją była tu natura, a w szczególności ponad 300-letni zabytkowy dąb „Przewodnik”, który wita gości przy wejściu głównym. Nawiązuje do niego kształt wejść (tzw. urban conopy) oraz wnętrza centrum, których poziomy przypominają warstwy lasu. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz zastosowano najwyższej jakości naturalne materiały i formy (m.in. drewno i marmur), które podkreślają reprezentacyjny charakter budynku oraz stosowaną w projekcie zasadę zrównoważonego rozwoju. Wyróżnikiem Wroclavii są m.in. iluminowane elewacje z efektem trójwymiarowości, wykorzystanie w szerokim zakresie przyjaznego dla odwiedzających światła dziennego, szklane wejścia oraz ich zadaszenia wykonane z niezwykle trwałego materiału GRP. Wroclavia wraz z wyremontowanymi przez inwestora ulicami przywróciła okolicy dawny wielkomiejski charakter i utworzyła nowoczesny, wygodny węzeł przesiadkowy.

Przyznany tytuł uświetnił zdobyte dotąd przez Wroclavię nagrody, czyniąc ją jednym z najbardziej utytułowanych w 2018 r. roku centrów handlowych w Polsce. W ciągu roku od otwarcia Wroclavia została laureatem prestiżowych konkursów o polskim, europejskim i światowym zasięgu, dla branży retail i architektonicznych, otrzymując nagrody za całokształt inwestycji, za jakość rozwiązań i marketing.

Unibail-Rodamco-Westfield: przede wszystkim nieruchomości handlowe

Unibail-Rodamco-Westfield jest wiodącym na świecie deweloperem i zarządcą flagowych destynacji zakupowych, z portfolio o wartości 63,7 miliardów euro (dane z 30.06.2018), z czego 86 proc. to nieruchomości handlowe, 8 proc. biurowe, 5 proc. wystawowe, a 1 proc. usługowe. Obecnie Grupa posiada i zarządza 97 centrami, wliczając 56 flagowych nieruchomości w najbardziej dynamicznych miastach w Europie i Stanach Zjednoczonych. Rocznie centra handlowe firmy odwiedzane są 1,2 miliarda razy. Obecne na 2 kontynentach i w 13 krajach, Unibail-Rodamco-Westfield oferuje unikalną platformę dla marek handlowych i wydarzeń, dostarczając klientom niepowtarzalnych doświadczeń zakupowych.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.