HubStyle z gorszymi wynikami. Firma stawia na sprzedaż stacjonarną

Wstępne skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży, osiągnięte w listopadzie 2018 roku przez Grupę Kapitałową HubStyle, wyniosły ok. 800 tys. złotych i były niższe od przychodów osiągniętych w listopadzie 2017 roku o około 23 procent.

Na przychody Grupy Kapitałowej HubStyle składają się przychody segmentu sprzedaży odzieży ze spółek: Sugarfree oraz New Fashion Brand, czyli Cardio Bunny.

Z uwagi na sprzedaż 100 proc. udziałów w spółce Sales Intelligence S.A., począwszy od kwietnia 2018 roku spółka nie informuje o przychodach z segmentu e-commerce, który to segment w całości dotyczył działalności prowadzonej przez Sales Intelligence S.A.

HubStyle dywersyfikuje sprzedaż poprzez rozwój franczyzy

Pod koniec października spółka zapowiedziała zmianę koncepcji, która dotychczas opierała się przede wszystkim na kanale e-commerce,  i rozwijanie sprzedaży stacjonarnej w modelu franczyzowym. Pilotażowy pierwszy sklep został uruchomiony we Wrocławiu. Do końca przyszłego roku firma planuje uruchomić 20 placówek. Sieć stacjonarna stanowić będzie dodatkowy kanał dystrybucji. Spółka prowadzi również dwa showroomy – w Warszawie i Poznaniu oraz współpracowała z OTCF, właścicielem marki 4F, w zakresie dystrybucji marki Cardio Bunny w sklepach 4Faces.

– Rozwój stacjonarnych sklepów to krok milowy naszej działalności, możliwy m.in. dzięki pozyskaniu nowego inwestora, który wspiera nas finansowo i posiada bogaty know-how w zakresie zarządzania modelem franczyzowym. Widzimy zapotrzebowanie naszych klientek na placówki stacjonarne, w których można obejrzeć i przymierzyć produkty. Nasze doświadczenia w obszarze tradycyjnych placówek pokazały, że jest to równie rentowna działalność co e-commerce, a lokal pozytywnie wpływa na liczbę i wartość zamówień w danym regionie. Chcemy być bliżej naszych klientek, dlatego placówki stacjonarne nie tylko będą prowadziły tradycyjny handel, ale będą też wsparciem dla realizacji zamówień e-commerce – zapowiada Wojciech Czernecki, CEO HubStyle.

Strategia rozwoju w obszarze sklepów stacjonarnych opiera się na placówkach franczyzowych. Do końca 2019 r. HubStyle planuje uruchomić 20 punktów Sugarfree & Cardio Bunny. Rozwój sieci stacjonarnej współpracującej z kanałem e-commerce ma na celu również wzmocnienie wizerunku marki oraz dotarcie do nowych klientów. Celem Spółki jest otwieranie placówek franczyzowych w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców.

– Sklepy stacjonarne to kierunek, w którym chcemy się w najbliższym czasie intensywnie rozwijać. Dzięki wyższej sprzedaży w pierwszej cenie oraz mniejszej ilości zwrotów, generujących wysokie koszty logistyki, w kanale retail możemy osiągać wysokie marże. Zdecydowaliśmy się na rozwój formatu franczyzowego, ze względu na dynamiczne tempo rozwoju sieci oraz optymalny poziom niezbędnego zaangażowania finansowego – dodaje Wiktor Dymecki, CFO HubStyle.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl