Inditex notuje rekordowy wynik. Firma inwestuje w nowe technologie

Zysk netto Grupy Inditex wyniósł po pierwszych 9 miesiącach 2018 roku 2,4 mld euro, o 4 proc. więcej niż przed rokiem. Tym samym hiszpański gigant branży fashion ustanowił swój nowy historyczny rekord. Firma może pochwalić się także wzrostem sprzedaży like for like.

Po 9 miesiącach bieżącego roku finansowego obroty Grupy Inditex wyniosły 18,4 mld euro. To o 3 proc. w ujęciu rok do roku. Sprzedaż liczona w walutach lokalnych wzrosła o 7 procent. Firma zwiększyła także marżę brutto do 58 procent. Wynik EBIT wyniósł w tym okresie 3,1 mld euro, 3 proc. więcej w ujęciu rok do roku (o 14 proc. w walutach lokalnych).

Jak podkreśla Pablo Isla, prezes Grupy Inditex, dobre wyniki nie biorą się z przypadku. – Mamy silny model biznesowy, który w dalszym ciągu zapewnia nam solidne wzrosty sprzedaży na wszystkich rynkach, na których działamy. Dodatkowo stale koncentrujemy się na inwestycjach w nowe technologie i systemy, których rezultatem jest wdrażanie zintegrowanej platformy sklepowej i internetowej – komentuje Pablo Isla.

Inditex zapowiada globalną ekspansję e-commerce

Prezes hiszpańskiej Grupy Inditex zapowiedział, że do 2020 roku wszystkie marki wchodzące w skład Grupy będą dostępne online w każdym zakątku świata. – Chcemy, aby nasze kolekcje były dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od tego, w jakiej części świata w danym momencie się znajdują – zapowiedział Pablo Isla. – Chodzi o wszystkie rynki, również takie, na których nie prowadzimy obecnie sprzedaży stacjonarnej – dodał.

zara-stratford
Zara w centrum handlowym Westfield Stratford

Dzięki uruchomieniu nowej platformy internetowej, oferta marki Zara stała się dostępna dla konsumentów na kolejnych 106 rynkach. Chodzi przede wszystkim o kraje afrykańskie, a także Karaiby i Indonezję. Tym samym produkty hiszpańskiej marki Zara będzie można już kupić online na 202 rynkach na całym świecie. Władze Grupy Inditex zapowiadają, że to nie koniec i w kolejnych miesiącach do platformy zostaną przyłączone kolejne kraje.

W Polsce hiszpańska firma prowadzi sprzedaż internetową wszystkich swoich marek: Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Uterqüe oraz Zara Home.

Technologia RFID wspiera sprzedaż omnichannel

Pablo Isla podkreślił również, że wszystkie marki wchodzące w skład Grupy Inditex do 2020 roku zaadoptują zintegrowany system zarządzania zapasami i stanami magazynowymi. Proces dotyczy tych rynków, na których Inditex prowadzi sprzedaż stacjonarną. System ten pozwala realizować zamówienia online również za pośrednictwem sklepów stacjonarnych.

Działanie tej zaawansowanej platformy logistycznej możliwe jest dzięki technologii identyfikacji radiowej (RFID), która jest już w pełni wdrożona w sklepach Zara i Uterqüe na całym świecie. Technologia ta jest obecnie wdrażana w sklepach pozostałych markach na całym świecie. Cały proces ma się zakończyć do roku 2020.

W wybranych sklepach marki Zara klienci mogą już także skorzystać z automatycznych punktów odbioru e-zakupów. Powstały one m.in. w Mediolanie, Bilbao, Glasgow, Liverpoolu, czy Paryżu.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy