Ingka Centres ogłasza nową strategię. Zainwestuje 5,8 mld euro w nowe projekty

Ingka Centres, poprzednio IKEA Centres, ogłosiła nową wizję strategiczną dla swojej sieci centrów handlowych. Zakłada ona tworzenie na całym świecie nowych miejsc spotkań budowanych wokół sklepów IKEA. Przewidywana wartość inwestycji wyniesie 5,8 mld euro w okresie kolejnych 3 lat.

– Rozważamy wdrożenie zarówno koncepcji takich jak sklepy w centrach miast, lecz także obiekty na ich obrzeżach, w zależności od struktury demograficznej lokalnych społeczności – mówi Gerard Groener, dyrektor zarządzający Ingka Centres.

Rozwój w tym kierunku to kolejny etap w tworzeniu przez Ingka Centres nowych miejsc spotkań, które w znaczący sposób wykraczają poza same zakupy. Będą to niepowtarzalne obiekty, służące lokalnym społecznościom – miejsca, w których ludzie chcą spędzać czas, gdzie mogą nawiązywać relacje, prowadzić życie towarzyskie, dokonywać zakupów, pracować i cieszyć się nowymi doświadczeniami.

Obecnie Ingka Centres zarządza 45 centrami handlowymi na 12 różnych rynkach na terenie Europy, a także w Rosji i Chinach, które rocznie przyciągają 480 milionów odwiedzających. Do roku 2025 liczba obiektów wzrośnie do 70 – będą one w stanie przyjąć 1 miliard odwiedzających. W ten sposób Ingka Centres zapewni międzynarodowym markom możliwość dotarcia do większej liczby konsumentów na całym świecie. Firma będzie wprowadzać nowe koncepcje, wkraczać na kolejne rynki, modernizować obecne obiekty, a także w pełni wykorzysta możliwości oferowane przez cyfrowe kanały sprzedaży.

Nowe projekty Ingka Centres w centrach miast

Po raz pierwszy w swej historii Ingka Centres postanowiła wykorzystać koncepcję miejsca spotkań w centrach miast, a nie tylko na ich obrzeżach, gdzie dotychczas były rozmieszczane. W tym celu firma zidentyfikowała 30 dużych miast z terenu Europy, Rosji, Azji, Ameryki Północnej oraz Oceanii, w których zainwestuje 3 mld euro w realizację centralnie położonych obiektów handlowych, obejmujących sklepy IKEA. Będą to wielofunkcyjne centra oferujące lokalnym społecznościom różnego rodzaju możliwości, takie jak zakupy, rekreacja i rozrywka, usługi w zakresie ochrony zdrowia i edukacji, a także przestrzenie wspólne na potrzeby mieszkańców.

Tworzenie koncepcji miejskich to odpowiedź Ingka Centres na ogólny trend związany z coraz większym napływem ludności do centrów miast i realizacja celu firmy, polegającego na zapewnieniu bliskości oferty dla wielu osób. Oznacza to podążanie za partnerami i klientami w zakresie projektowania, rozwijania i otwierania nowych lokalizacji w centrach miast, zapewniając tym samym większą dostępność oferty. Konkretne potrzeby lokalnych społeczności oraz partnerskie relacje stanowią punkt wyjścia dla opracowania koncepcji każdego z miejskich miejsc spotkań inspirowanych wartościami IKEA.

Pierwszy format miejski realizowany przez Ingka Centres zlokalizowany zostanie w dzielnicy Linkong w Szanghaju w Chinach. Prace budowlane na wartym 1 mld euro obiekcie już się rozpoczęły – ta największa w historii Grupy pojedyncza inwestycja uwzględnia wzniesienie wielofunkcyjnego obiektu o powierzchni wynoszącej 300 tys. mkw. GBA do roku 2022. Znajdzie się w nim 300 sklepów i przestrzenie publiczne, takie jak plac miejski o powierzchni 1000 mkw., ogród na dachu, ulica w stylu skandynawskim, parking publiczny lub samoobsługowy system parkowania rowerów; dodatkowo powstanie też sklep IKEA i 5 budynków biurowych.

Wejście Ingka Centres na rynek indyjski

Ingka Centres planuje wejście na rynek indyjski, tworząc miejsca „dla wielu ludzi” (liczba ludności tego kraju przekroczyła 1,3 mld). Aktualnie firma analizuje potencjalne lokalizacje w dużych miastach na terenie całego kraju, podążając śladami sklepu IKEA, który otworzył swój pierwszy obiekt w Hajdarabadzie w sierpniu 2018 roku.

– Nie będziemy realizować identycznego formatu dla wszystkich lokalizacji uwzględniających sklep IKEA – rozważamy wdrożenie zarówno koncepcji takich jak sklepy w centrach miast, lecz także obiekty na ich obrzeżach, w zależności od struktury demograficznej lokalnych społeczności – mówi Gerard Groener, dyrektor zarządzający Ingka Centres.

Indie to dla Ingka Centres ogromny potencjał, biorąc pod uwagę rosnące zapotrzebowanie tamtejszych konsumentów na zakupy, rozrywkę, nowe doświadczenia i przestrzenie wspólne. Pomaga w tym szybko rozwijająca się klasa średnia i inwestycje publiczne w rozwój infrastruktury. Dzięki Ingka Centres międzynarodowe marki zyskają możliwość wejścia na rynek Indii, ponieważ wiele barier prawnych i kulturowych zostanie wcześniej pokonanych.

Większe inwestycje Ingka Centres w Chinach

Ingka Centres zwiększa także swoje inwestycje na terenie Chin, przeznaczając około 2 mld euro w uruchomienie trzech wielofunkcyjnych projektów w Changsha oraz Xi’an, a także w projekt w dzielnicy Lingkong w Szanghaju. Te miejsca spotkań dysponować będą łączną powierzchnią GLA na poziomie 450 000 mkw. i obejmować będą budynki biurowe, mieszkania inspirowane stylistyką IKEA, obiekty rekreacyjno-rozrywkowe, przestrzenie miejskie oraz sklepy IKEA. Staną się one nowymi ośrodkami spotkań, zakupów, mieszkania i pracy, nawiązującymi do wartości i szwedzkich korzeni Ingka Centres.

Oprócz nowych projektów i rynków Ingka Centres modernizuje istniejące centra handlowe, aby one także mogły stać się miejscami spotkań kolejnej generacji. W tym celu realizowane są szeroko zakrojone programy rozbudowy i remontów obiektów znajdujących się na terenie Europy i Rosji. Uwzględniać one będą nowe przestrzenie gastronomiczne, parki, place zabaw, miejsca spotkań lokalnych społeczności i organizacji wydarzeń, elastyczne miejsca do pracy, możliwości spożywania posiłków na wolnym powietrzu, kina, lodowiska i szereg innych udogodnień.

Ingka Centres stawia na omnichannel

Ingka Centres dąży do kompleksowego wykorzystania możliwości oferowanych przez rozwiązania cyfrowe, które leżą u podstaw strategii firmy, zapewniając w ten sposób potencjał dotarcia do konsumentów przez wiele różnych kanałów (omnichannel). Nowoczesne aplikacje umożliwiają Ingka Centres zbieranie informacji, które pozwalają na jeszcze lepsze wspieranie klientów w realizacji ich celów, na przykład poprzez uproszczenie procesów takich jak płatności, udział w programach lojalnościowych, tworzenie społeczności online na potrzeby wymiany pomysłów, czy zakupy bez konieczności ich noszenia („hands free shopping”).

– Kwota 5,8 mld euro, jaką zainwestujemy w projekty na całym świecie pozwoli nam wejść na nowe rynki i zmodernizować nasze aktualne zasoby, tworząc tym samym miejsca spotkań kolejnej generacji, spełniające potrzeby świata wielokanałowego. Jesteśmy otwarci na rozmowy z naszymi międzynarodowymi partnerami na temat nowych możliwości – podkreśla Gerard Groener, dyrektor zarządzający Ingka Centres.

Przypomnijmy, Ingka Centres, poprzednio IKEA Centres, stanowi część Ingka Group, poprzednio IKEA Group. Nazwa Ingka została stworzona poprzez połączenie pierwszych części nazwiska jej założyciela, Ingvara Kamprada. Ingka Centres posiada ponad 40-letnie doświadczenie w zakresie zarządzania centrami handlowymi, oferując obsługę 1,6 tys. różnych marek. Centra handlowe występują pod różnymi nazwami, takimi jak np. MEGA w Rosji czy LIVAT w Chinach, jednak zawsze centralny ich punkt stanowi sklep IKEA. W swoich miejscach spotkań realizowanych wokół sklepów IKEA obiekty Ingka Centres co roku obsługują ponad 480 milionów odwiedzających. Miejsca spotkań Ingka Centres powstają we współpracy z lokalnymi społecznościami, a także w porozumieniu z najemcami i partnerami.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl