KiK: w ciągu roku przybyło nam ok. 60 sklepów i 36 tys. mkw. powierzchni handlowej

Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK

– Z każdym miesiącem znacząco wzrasta liczba naszych sklepów – w skali roku otwieramy średnio jeden sklep tygodniowo – ale co najważniejsze sami klienci dopytują o kolejne otwarcia. Widząc duże zainteresowanie naszym rozwojem jeszcze chętniej wprowadzamy w życie plany ekspansji KiK – mówi dla Retailnet Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.

KiK obecny w Polsce od blisko 7 lat z każdym miesiącem umacnia swoją pozycję na rynku. Działania marki w 2018 roku to przede wszystkim szybkie tempo ekspansji, duże zaangażowanie społeczne i utrwalanie wizerunku firmy. KiK od kilku lat komunikuje, ale i wprowadza w życie plan intensywnego rozwoju sieci. Ostatnie 12 miesięcy przyniosło około 60 nowych sklepów KiK w Polsce, co daje ok. 36 tys. mkw. dodatkowej powierzchni handlowej. Tak duże tempo ekspansji wymaga jasno określonych planów.

KiK Textil Sp. z o. o. to jedna z wiodących sieci detalicznych na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3,5 tys. sklepów na terenie: Polski, Niemiec, Austrii, Holandii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji i Włoch. Średnia powierzchnia sklepów KiK to 600 mkw. KiK Textil Sp. z o. o. oferuje bogaty asortyment, obejmujący wysokiej jakości odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe. Swoją ofertę firma kieruje do osób ceniących modne i markowe produkty w atrakcyjnej cenie.

KiK otwiera co roku 50 – 60 nowych sklepów

– Nasze ambitne założenia utrzymane na poziomie około 50-60 otwarć rocznie są podyktowane przede wszystkim chęcią spełnienia oczekiwań klientów – chcemy im towarzyszyć w codzienności bez względu na to, czy ktoś mieszka w małym miasteczku czy w metropolii, chcemy być w ich pobliżu – komentuje Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje – Duża liczba nowych sklepów nie oznacza, że pojawiamy się wszędzie i za wszelką cenę – wybór każdej z lokalizacji jest poprzedzony szczegółową analizą różnych wskaźników, wśród których jedną z istotniejszych jest footfall, ale także – w przypadku centrów handlowych – tenant mix. Z każdym miesiącem znacząco wzrasta liczba naszych sklepów – w skali roku otwieramy średnio jeden sklep tygodniowo – ale co najważniejsze sami klienci dopytują o kolejne otwarcia. Widząc duże zainteresowanie naszym rozwojem jeszcze chętniej wprowadzamy w życie plany ekspansji KiK.

KiK w 2018 roku otworzył nowy rozdział swojej historii w Polsce uruchamiając pierwszy wielkopowierzchniowy sklep – przestrzeń sprzedażową o powierzchni co najmniej 800 mkw. – W dzisiejszych czasach mamy do czynienia z coraz bardziej wymagającym klientem, dla którego liczą się różne aspekty zakupów i o którego uwagę jeszcze trudniej, czego rynek poprzez ograniczenie handlu wcale nie ułatwia. Ważna jest cena, jakość produktu, jego zgodność z panującymi trendami, ale także pozytywne doświadczenia z samego procesu zakupów i płynąca z nich przyjemność. Staramy się sprostać tym oczekiwaniom – w naszym DNA jest dyskont, więc i ceny konkurencyjne, dbamy o jakość produktów i o to, aby były modne. Modernizujemy i rozwijamy samą przestrzeń zakupową – stąd większy metraż, jeszcze bardziej przejrzysta ekspozycja, zastosowanie digital signange. Zmiany nas rozwijają, chociaż poruszamy się w ramach, które sami wyznaczyliśmy – ma być „korzystnie, modnie, z pomysłem” – mówi Mariusz Kulik.

Ekspansja i modernizacja sklepów KiK

Zintensyfikowanie otwieranie kolejnych sklepów i kompleksowa modernizacja istniejących punktów to fundamentalne, ale nie jedyne działania KiK. – Otwierać sklepy to jedno, ale najważniejsze to budować i stale umacniać więź z klientami, bo w końcu to dzięki nim możemy mówić o jakimkolwiek sukcesie. Dlatego tym bardziej cieszy nas osiągnięcie 1 mln polubień na naszym fanpage’u na Facebooku i duża aktywność w social mediach KiK – mówi dyrektor generalny KiK i dodaje – kolejnym novum w historii naszej marki jest bezpłatny magazyn dla klientów „KiK Style”, który od tego roku można spotkać w naszych sklepach. Poza tym jeszcze mocniej stawiamy na obecność reklamową – w radio, telewizji, prasie drukowanej czy przestrzeni miejskiej.

W planach firmy jest dynamiczny rozwój. Docelowo pod szyldem KiK ma w Polsce funkcjonować ok. 650 sklepów.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn