E. Karska, Carrefour: zrewitalizowaliśmy już 95 proc. naszych największych galerii

Mijający rok był dla polskiego rynku centrów handlowych rokiem wyzwań i niepewności. Pomimo dalszego wzrostu – wg szacunków analityków na polski rynek trafi w 2018 roku pomiędzy 450, a 500 tys. mkw. nowej GLA, musieliśmy wszyscy zmierzyć się w tym roku z nowym ustawodawstwem, czyli zakazem handlu w niedzielę , a także dalszą ewolucją potrzeb klientów. W 2019 roku polski rynek czekają kolejne wyzwania – komentuje Ewa Karska, Dyrektor Galerii Handlowych Carrefour Polska.

Zakaz handlu wraz z migracją klientów do kanałów online, jeszcze mocniej ugruntował nowe trendy – dalszą specjalizację centrów handlowych lub zmianę ich funkcji na centra rozrywki i spędzania wolnego czasu, oferujące rozwiązania omnikanałowe i zapewniające wygodę. Co ciekawe, trend ten nie dotyczył już tylko dużych centrów handlowych zlokalizowanych w metropoliach, ale także tych bardziej kompaktowych, działających w średnich i mniejszych miastach.

Carrefour stawia na modernizację galerii

Umacniającym się aktualnie trendem jest też modernizacja funkcjonujących obiektów, bardzo często powiązana z rekomercjalizacją i rozbudową. Carrefour, jako jedna z pierwszych firm, wdrożyła taką strategię już w roku 2014 roku, dzięki czemu mamy dziś zrewitalizowane 95 proc. naszych największych centrów handlowych. W tym roku do ich grona dołączyły dwa kolejne – Galeria Gryf w Szczecinie i Centrum AKS w Chorzowie, gruntownie zmodernizowane zgodnie z aktualnymi trendami. Dodatkowo w Chorzowie otworzyliśmy na ponad 2000 metrów całodobowy fitness klub CityFit, a w Szczecinie nowoczesną strefę foodcourt i plac zabaw dla dzieci. W tym roku otrzymaliśmy też pozwolenie na rozbudowę Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu – jednego z naszych najsilniejszych centrów w regionie, które powiększymy o około 3 000 mkw.

Ponad 97 proc. wskaźnika komercjalizacji

W 2018 roku centra handlowe Carrefour świetnie obroniły swoją pozycję. Mimo spadków foot-fallu na całym rynku – wg Retail Institute jest to -2,6 LFL w pierwszych 5 miesiącach roku, my zanotowaliśmy kilkuprocentowe wzrosty odwiedzalności w każdej z naszych największych galerii. Utrzymujemy również wysokie wskaźniki komercjalizacji – dla całego portfolio to ponad 97 proc., a także, przedłużyliśmy  130 umów najmu na łączną powierzchnię ok. 20 tys. mkw GLA. Z pewnością jest to zasługa nie tylko dobrych lokalizacji i dobrze dobranej oferty, ale też dobrze przemyślanych działań marketingowych, które regularnie podejmujemy.

Wyzwania w 2019 roku

W 2019 roku polski rynek czekają kolejne wyzwania, będzie to: postępujące nasycenie powierzchnią handlową, trzy zamknięte niedziele w miesiącu, podatek od nieruchomości oraz coraz większe wymagania klientów. Naszym celem na 2019 jest więc przede wszystkim utrzymanie świetnych wskaźników odwiedzalności i wynajmu, a operacyjnie, m.in. sfinalizowanie rozbudowy i rekomercjalizacji w Zgorzelcu oraz rozpoczęcie rozbudowy naszego flagowego parku handlowego Sonata Park w Sochaczewie. Będziemy też dalej inwestować w działania marketingowe. Nasze centra handlowe bardzo dobrze wpisują się w aktualne trendy i oczekiwania klientów, dlatego jestem przekonana, że przyszły rok będzie dla centrów handlowych Carrefour równie dobry co obecny.

Autorem komentarza jest Ewa Karska, Dyrektor Galerii Handlowych Carrefour Polska.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy