E. Karska, Carrefour: zrewitalizowaliśmy już 95 proc. naszych największych galerii

ewa-karska-carrefour

Mijający rok był dla polskiego rynku centrów handlowych rokiem wyzwań i niepewności. Pomimo dalszego wzrostu – wg szacunków analityków na polski rynek trafi w 2018 roku pomiędzy 450, a 500 tys. mkw. nowej GLA, musieliśmy wszyscy zmierzyć się w tym roku z nowym ustawodawstwem, czyli zakazem handlu w niedzielę , a także dalszą ewolucją potrzeb klientów. W 2019 roku polski rynek czekają kolejne wyzwania – komentuje Ewa Karska, Dyrektor Galerii Handlowych Carrefour Polska.

Zakaz handlu wraz z migracją klientów do kanałów online, jeszcze mocniej ugruntował nowe trendy – dalszą specjalizację centrów handlowych lub zmianę ich funkcji na centra rozrywki i spędzania wolnego czasu, oferujące rozwiązania omnikanałowe i zapewniające wygodę. Co ciekawe, trend ten nie dotyczył już tylko dużych centrów handlowych zlokalizowanych w metropoliach, ale także tych bardziej kompaktowych, działających w średnich i mniejszych miastach.

Carrefour stawia na modernizację galerii

Umacniającym się aktualnie trendem jest też modernizacja funkcjonujących obiektów, bardzo często powiązana z rekomercjalizacją i rozbudową. Carrefour, jako jedna z pierwszych firm, wdrożyła taką strategię już w roku 2014 roku, dzięki czemu mamy dziś zrewitalizowane 95 proc. naszych największych centrów handlowych. W tym roku do ich grona dołączyły dwa kolejne – Galeria Gryf w Szczecinie i Centrum AKS w Chorzowie, gruntownie zmodernizowane zgodnie z aktualnymi trendami. Dodatkowo w Chorzowie otworzyliśmy na ponad 2000 metrów całodobowy fitness klub CityFit, a w Szczecinie nowoczesną strefę foodcourt i plac zabaw dla dzieci. W tym roku otrzymaliśmy też pozwolenie na rozbudowę Galerii Słowiańskiej w Zgorzelcu – jednego z naszych najsilniejszych centrów w regionie, które powiększymy o około 3 000 mkw.

Ponad 97 proc. wskaźnika komercjalizacji

W 2018 roku centra handlowe Carrefour świetnie obroniły swoją pozycję. Mimo spadków foot-fallu na całym rynku – wg Retail Institute jest to -2,6 LFL w pierwszych 5 miesiącach roku, my zanotowaliśmy kilkuprocentowe wzrosty odwiedzalności w każdej z naszych największych galerii. Utrzymujemy również wysokie wskaźniki komercjalizacji – dla całego portfolio to ponad 97 proc., a także, przedłużyliśmy  130 umów najmu na łączną powierzchnię ok. 20 tys. mkw GLA. Z pewnością jest to zasługa nie tylko dobrych lokalizacji i dobrze dobranej oferty, ale też dobrze przemyślanych działań marketingowych, które regularnie podejmujemy.

Wyzwania w 2019 roku

W 2019 roku polski rynek czekają kolejne wyzwania, będzie to: postępujące nasycenie powierzchnią handlową, trzy zamknięte niedziele w miesiącu, podatek od nieruchomości oraz coraz większe wymagania klientów. Naszym celem na 2019 jest więc przede wszystkim utrzymanie świetnych wskaźników odwiedzalności i wynajmu, a operacyjnie, m.in. sfinalizowanie rozbudowy i rekomercjalizacji w Zgorzelcu oraz rozpoczęcie rozbudowy naszego flagowego parku handlowego Sonata Park w Sochaczewie. Będziemy też dalej inwestować w działania marketingowe. Nasze centra handlowe bardzo dobrze wpisują się w aktualne trendy i oczekiwania klientów, dlatego jestem przekonana, że przyszły rok będzie dla centrów handlowych Carrefour równie dobry co obecny.

Autorem komentarza jest Ewa Karska, Dyrektor Galerii Handlowych Carrefour Polska.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn