Bobby Burger podsumowuje rok. Gastronomia ma się dobrze

Restauracja Bobby Burger

– Rok 2018 był bardzo dobrym rokiem zarówno dla branży gastronomicznej, jak i dla naszej sieci. W mijającym roku otworzyliśmy 5 lokali w dużych polskich miastach, w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. Dzięki temu mamy już 38 lokali w 17 miejscowościach. Oczywiście na tym nie poprzestajemy i mamy już konkretne plany dalszego rozwoju – mówi  Maciej Sobolewski, manager sieci Bobby Burger.

Rok 2019 Bobby Burger rozpoczyna od otwarcia kolejnego lokalu w Poznaniu

Maciej Sobolewski, Bobby Burger
Maciej Sobolewski, Bobby Burger

– W ostatnich latach zauważalny jest jego intensywny rozwój, perspektywy są bardzo obiecujące. Wartość rynku gastronomicznego w porównaniu do roku 2016 wzrosła o ponad 10,5 pp. i w 2017 roku wyniosła ponad 36 mld zł. Ma to na pewno związek z rozwojem trendu spędzania czasu poza domem, często w lokalach gastronomicznych. Dla mieszkańców dużych miast jedzenie w lokalu pełni już nie tylko podstawową funkcję zaspokajania głodu, ale przede wszystkim funkcję społeczną. Wyjścia „na miasto” są świetną okazją do rozmów, świętowania ważnych chwil, a lokale gastronomiczne coraz częściej gwarantują przyjemną dla konsumenta atmosferę, która zachęca do dłuższych wizyt. Podążając za wynikami badania przeprowadzonego na zlecenie Bobby Burger okazuje się, że aż ¾ respondentów jako motywację do jedzenia na mieście wskazało właśnie powody towarzyskie, czyli chęć spędzenia czasu w miły sposób. Rynek gastronomiczny dostosowuje się do tego trendu – w lokalach już nie tylko zjemy, ale obejrzymy mecz, pogramy na konsoli czy rozegramy partię w planszówkach, a przy okazji smacznie zjemy – podkreśla Maciej Sobolewski.

W opinii przedstawicieli sieci Bobby Burger, na znaczeniu zyskuje także trend świadomego odżywiania, przede wszystkim tzw. flexitarianizm, czyli ograniczanie ilości spożywanego mięsa, na korzyść warzyw i owoców.

– Z myślą o osobach, które odżywiają się w ten sposób lub nie jedzą mięsa, bo w danej chwili nie mają na nie ochoty, menu restauracji rozszerzane są o pozycje wegetariańskie czy zdrowe smoothies. Coraz łatwiej jest także prowadzić własny lokal gastronomiczny – na polskim rynku dostępnych jest wiele sprawdzonych konceptów franczyzowych. Dziś własny lokal gastronomiczny to dla wielu osób nie tylko pomysł na biznes, ale przede wszystkim realizacja pasji – podsumowuje Sobolewski.

Blisko 40 lokali w sieci Bobby Burger

Bobby Burger to pierwsza i zarazem największa polska sieć burgerowni. To marka tworzona dla aktywnych i dynamicznych osób, lubiących wielkomiejski gwar. Jej początki sięgają 2012 roku, kiedy to dwóch znajomych wyruszyło food truckiem na ulice Warszawy. Zaledwie rok później pojawił się pierwszy lokal w samym centrum stolicy, przy ul. Żurawiej. W ciągu kolejnych sześciu lat Bobby Burger na stałe wpisał się w gastronomiczne serca 17 polskich miast, w których funkcjonuje 37 lokali marki i jeden punkt sezonowy. Sieć jest rozwija również w oparciu o nowy system franczyzowy – aktualnie posiada 25 lokali franczyzowych. Bobby Burger otwiera lokale o powierzchni od 70 do 130 mkw. Nowa oferta franczyzowa marki, jak podkreślają przedstawiciele sieci, stanowi zapowiedź jej intensywnej ekspansji na polskim rynku.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn