Bobby Burger podsumowuje rok. Gastronomia ma się dobrze

– Rok 2018 był bardzo dobrym rokiem zarówno dla branży gastronomicznej, jak i dla naszej sieci. W mijającym roku otworzyliśmy 5 lokali w dużych polskich miastach, w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach. Dzięki temu mamy już 38 lokali w 17 miejscowościach. Oczywiście na tym nie poprzestajemy i mamy już konkretne plany dalszego rozwoju – mówi  Maciej Sobolewski, manager sieci Bobby Burger.

Rok 2019 Bobby Burger rozpoczyna od otwarcia kolejnego lokalu w Poznaniu

Maciej Sobolewski, Bobby Burger
Maciej Sobolewski, Bobby Burger

– W ostatnich latach zauważalny jest jego intensywny rozwój, perspektywy są bardzo obiecujące. Wartość rynku gastronomicznego w porównaniu do roku 2016 wzrosła o ponad 10,5 pp. i w 2017 roku wyniosła ponad 36 mld zł. Ma to na pewno związek z rozwojem trendu spędzania czasu poza domem, często w lokalach gastronomicznych. Dla mieszkańców dużych miast jedzenie w lokalu pełni już nie tylko podstawową funkcję zaspokajania głodu, ale przede wszystkim funkcję społeczną. Wyjścia „na miasto” są świetną okazją do rozmów, świętowania ważnych chwil, a lokale gastronomiczne coraz częściej gwarantują przyjemną dla konsumenta atmosferę, która zachęca do dłuższych wizyt. Podążając za wynikami badania przeprowadzonego na zlecenie Bobby Burger okazuje się, że aż ¾ respondentów jako motywację do jedzenia na mieście wskazało właśnie powody towarzyskie, czyli chęć spędzenia czasu w miły sposób. Rynek gastronomiczny dostosowuje się do tego trendu – w lokalach już nie tylko zjemy, ale obejrzymy mecz, pogramy na konsoli czy rozegramy partię w planszówkach, a przy okazji smacznie zjemy – podkreśla Maciej Sobolewski.

W opinii przedstawicieli sieci Bobby Burger, na znaczeniu zyskuje także trend świadomego odżywiania, przede wszystkim tzw. flexitarianizm, czyli ograniczanie ilości spożywanego mięsa, na korzyść warzyw i owoców.

– Z myślą o osobach, które odżywiają się w ten sposób lub nie jedzą mięsa, bo w danej chwili nie mają na nie ochoty, menu restauracji rozszerzane są o pozycje wegetariańskie czy zdrowe smoothies. Coraz łatwiej jest także prowadzić własny lokal gastronomiczny – na polskim rynku dostępnych jest wiele sprawdzonych konceptów franczyzowych. Dziś własny lokal gastronomiczny to dla wielu osób nie tylko pomysł na biznes, ale przede wszystkim realizacja pasji – podsumowuje Sobolewski.

Blisko 40 lokali w sieci Bobby Burger

Bobby Burger to pierwsza i zarazem największa polska sieć burgerowni. To marka tworzona dla aktywnych i dynamicznych osób, lubiących wielkomiejski gwar. Jej początki sięgają 2012 roku, kiedy to dwóch znajomych wyruszyło food truckiem na ulice Warszawy. Zaledwie rok później pojawił się pierwszy lokal w samym centrum stolicy, przy ul. Żurawiej. W ciągu kolejnych sześciu lat Bobby Burger na stałe wpisał się w gastronomiczne serca 17 polskich miast, w których funkcjonuje 37 lokali marki i jeden punkt sezonowy. Sieć jest rozwija również w oparciu o nowy system franczyzowy – aktualnie posiada 25 lokali franczyzowych. Bobby Burger otwiera lokale o powierzchni od 70 do 130 mkw. Nowa oferta franczyzowa marki, jak podkreślają przedstawiciele sieci, stanowi zapowiedź jej intensywnej ekspansji na polskim rynku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl