Arkadia z odnowionym zielonym certyfikatem BREEAM

Warszawskie centrum handlowe Arkadia uzyskało certyfikat BREEAM In-Use na poziomie „Excellent” dla wymagań ekologicznych w odniesieniu do powierzchni wspólnych budynku. Certyfikacja była przeprowadzana w zakresie „Asset Performance” i „Building Management”. Od niemal 9 lat Arkadia regularnie jest poddawana ocenie zgodności z kryteriami BREEAM In-Use. Wlaścicielem obiektu jest Unibail-Rodmco-Westfield.

Warszawska Arkadia już na etapie projektowania była pomyślana jako obiekt przyjazny środowisku naturalnemu. Przykładem tego jest zastosowane tu rozwiązanie tzw. „zielonego dachu” – kluczowego elementu systemu utrzymywania równowagi ekologicznej. Dzięki odpowiedniej roślinności na dachu centrum handlowego stworzona została powierzchnia biologicznie czynna, która umożliwia odprowadzenie wody opadowej do gruntu, pochłania pyły i zanieczyszczenia atmosferyczne, a także stanowi dodatkową warstwę izolacji termicznej.

Nowa część Arkadii

Również nową część głównej fasady, powstałej po rozbudowie strefy Grand Kitchen, porasta naturalna, pnąca roślinność.

Innym przykładem jest program ratowania populacji pszczół miejskich  prowadzony w Warszawie przez Pszczelarium, a wspierany przez Unibail-Rodmco-Westfield, właściciela i zarządcę Arkadii. W ramach tego programu na zielonym dachu centrum handlowego swój dom znalazło pięć pszczelich rodzin.

Ponadto w Arkadii zmniejszono zużycie energii elektrycznej dzięki zamianie oświetlenia na LED-owe, modernizacji automatyki sterowania oświetleniem z wykorzystaniem czujników ruchu i czujników zmierzchowych, które regulują natężenie światła zależnie od potrzeb. Zmodernizowano systemy wentylacji, a także wprowadzono wykorzystanie „deszczówki” do podlewania roślin i terenów zielonych.

Ponadto przed budynkiem znajduje się jedna z najpopularniejszych w Warszawie stacji roweru miejskiego z 35 rowerami. Przed głównym wejściem do centrum oraz przy nowym placu zabaw a także na parkingu można zaparkować własny rower na jednym z ponad 200 stojaków, w tym 70 zadaszonych. Na parkingu dostępne są punkty ładowania pojazdów elektrycznych oraz ekologiczna myjnia. Ta ostatnia wykorzystuje innowacyjną technologię mycia samochodów bez użycia wody, co pozwala zaoszczędzić do 200 jej litrów na jednym aucie – w porównaniu do myjni tradycyjnych.

BREEAM In-Use jest międzynarodową metodologią oceny i certyfikacji operacyjnego funkcjonowania budynku w odniesieniu do środowiska naturalnego – przez niezależnych audytorów. Standard ten pozwala wprowadzać zrównoważone innowacje ekologiczne właścicielom, menedżerom i najemcom budynków niemieszkalnych.

Obiekt ma 118 tys. mkw. powierzchni najmu GLA.

Centrum handlowe Arkadia mieści się przy al. Jana Pawła II 82 w Warszawie. Galerię funkcjonującą od 2004 roku rocznie odwiedza około 20 mln klientów. Na około 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali, w tym flagowe salony najpopularniejszych marek, bogaty wybór usług oraz kawiarnie i restauracje wielu kuchni świata. Drugie piętro centrum przeznaczone jest na część rozrywkową i mieści się tu multipleks Cinema City z 15 ekranami oraz sala zabaw dla dzieci Fikołki. Wśród kluczowych najemców Arkadii znajdują się m.in.: Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Forever 21, Victoria’s Secret, Saturn, Reserved, Zara, H&M, Empik, Smyk.

W kwietniu 2012 r. Arkadia na podstawie audytu międzynarodowej firmy SGS, światowego lidera w zakresie certyfikacji, uzyskała czterogwiazdkowy znak jakości oferty i usług.

Czterogwiazdkowy wyróżnik ma podkreślić dbałość o najwyższą jakość na każdym etapie relacji pomiędzy centrum a Klientem. Jego uzyskanie oznacza, że dane centrum rzeczywiście poświęca Klientowi uwagę od początku do końca wizyty, oferując usługi takie, jak szatnie, aplikacje na telefon komórkowy, bezpłatny i nieograniczony dostęp do WiFi, Facebooka, a także usługi typu „premium”.

Właścicielem i zarządcą Arkadii jest firma Unibail-Rodamco-Westfield.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokarze kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy