LPP ma ponad milion mkw. powierzchni handlowej

Salon Reserved

Spółka LPP SA w czwartym kwartale odnotowała znaczny przyrost powierzchni handlowej. Powierzchnia handlowa spółki na koniec czwartego kwartału 2018 roku wyniosła 1.091 tys. mkw., co oznacza wzrost o 9 proc. rok do roku. Flagowa marka LPP – Reserved – jest dziś obecna już w 23 krajach.

Grupa LPP w czwartym kwartale 2018 roku miała 2,37 mld zł przychodów i 420 mln zł zysku operacyjnego. Przychody grupy wzrosły rdr o 10 proc., a EBIT wzrósł o 12 proc. – wynika z wstępnych  danych finansowych Grupy za IV kwartał 2018 roku.

Reserved z największym przyrostem powierzchni handlowej

Na koniec III kw. 2018 roku GK LPP SA dysponowała 1 714 sklepami w 22 krajach o łącznej powierzchni 1 035,4 tys. mkw. Poza granicami Polski znajdowały się 774 sklepy (528,2 tys. mkw.). Łączna powierzchnia handlowa w porównaniu z III kwartałem 2017 roku wzrosła o 10,2 proc. W III kwartale 2018 roku największy nominalny przyrost powierzchni w porównaniu do trzeciego kwartału roku poprzedniego odnotowała marka Reserved (58,1 tys. mkw.), ze względu na wejście do dwóch nowych krajów (Słowenia i Izrael). Natomiast największą dynamikę wzrostu osiągnęła marka Sinsay (24,5 proc. r/r) – m.in. dzięki konsekwentnemu rozwojowi w kraju i za granicą.

Z szacunków wynika, że w całym 2018 roku przychody grupy LPP wzrosły o 14 proc., do 8,04 mld zł, zysk brutto na sprzedaży sięgnął 4,4 mld zł (wzrost 18 proc.), koszty operacyjne zwiększyły się o 15 proc., do 3,55 mld zł, a zysk na działalności operacyjnej wzrósł o 28 proc., do 743 mln zł. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w 2018 roku wzrosły o 7,2 proc.

Spółka poinformowała, że przedstawione dane finansowe są szacunkowe i mogą różnić się od ostatecznego wyniku finansowego GK LPP za 2018 rok, który będzie podlegać badaniu przez biegłego rewidenta. Jednocześnie Zarząd LPP SA informuje, że szczegółowy raport finansowy za 2018 rok zostanie opublikowany w dniu 11 kwietnia 2019 roku.

Flagowa marka LPP Reserved jest dziś obecna w 23 krajach

LPP SA, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Firma od ponad 25 lat konsekwentnie prowadzi działalność w Polsce i za granicą. LPP SA zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay. Firma posiada sieć ponad 1,7 tys. salonów sprzedaży o łącznej powierzchni ponad 1 mln mkw. oraz sklepy on-line w 11 krajach Europy. Tworzy miejsca pracy dla ponad 25 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka LPP SA jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.

Flagowa marka LPP – Reserved – jest dziś obecna już w 23 krajach. W 2019 roku sieć stacjonarna polskiej spółki powiększy się o Bośnię i Hercegowinę oraz Finlandię. W 2019 roku LPP zamierza również udostępnić swoją ofertę przez internet klientom ze wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn