Intersport notuje niższą sprzedaż w sklepach stacjonarnych

Zarząd Intersport Polska S.A. informuje, że łączne przychody netto ze sprzedaży w IV kwartale 2018 roku wyniosły 47,88 mln zł, czyli o 6,3 proc. mniej niż w IV kwartale 2017 roku (było: 51,07 mln zł). Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału e-commerce wzrosła w tym okresie o 58 proc. Jednocześnie, w związku z restrukturyzacją sieci handlowej, powierzchnia sprzedaży w IV kwartale 2018 roku była mniejsza rok do roku o 5,4 proc.

Jak wyjaśnia zarząd Grupy, główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: fitness damski, buty sportowe, rowery i running. Największe spadki sprzedaży odnotowano z kolei w kategoriach turystyka i narciarstwo – głównie ze względu na wysokie temperatury utrzymujące się w październiku i listopadzie.

Narastająco, od stycznia do grudnia 2018 roku, Spółka osiągnęła łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 181,97 mln zł, czyli o 1,1 proc. mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 183,93 mln zł) – z czego dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 57 proc.

Mniejsza powierzchnia handlowa Intersport

Jednocześnie rok do roku Spółka odnotowała wzrost marży wartościowej o 4,3 proc. oraz wzrost obrotów o 0,4 proc. w ujęciu LFL tj. na bazie porównywalnych sklepów. Według stanu na dzień 31 gruddnia 2018 roku powierzchnia handlowa sieci Intersport Polska S.A. była mniejsza rok do roku o 5,4 proc.

Grupa Intersport posiada około 5,4 tys. sklepów i jest obecnie reprezentowana w 65 krajach na pięciu kontynentach. W Polsce sieć tworzy ok. 30 sklepów. Roczne obroty Grupy Intersport kształtują się na poziomie 11 mld euro łącznie z podatkiem VAT.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl