Strona główna Newsletter SCF 2023 Spring

Powstaje nowy gorący punkt na mapie Krakowa

Na początku zaoferujemy najemcom ok. 1500 mkw. powierzchni handlowych i usługowych. Zależy nam przede wszystkim na prestiżowych markach. Najlepiej blisko powiązanych z szeroko pojętym światem sportu – mówi w rozmowie z redakcją retailnet.pl Bartosz Kwiatkowski, Prezes Fundacji Kibica, pomysłodawca Światowej Alei Gwiazd Sportu, która będzie częścią kompleksu Fabryczna City.

W Krakowie przy ul. Fabrycznej, w pobliżu Ronda Grzegórzeckie, powstaje Fabryczna City, duży kompleks typu mixed-use. Ważną jego częścią ma być projekt Moc Emocji.

Bartosz Kwiatkowski: Zgadza się. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu na tym terenie funkcjonował krakowski Polmos. Obecnie powstaje tu nowoczesne „miasto w mieście”, łączące funkcje biurowe, handlowe, usługowe i rozrywkowe. To podobny projekt jak warszawski Koneser. Całość będzie miała 70 tys. mkw. przestrzeni użytkowej. W kompleksie powstanie także 2 tys. miejsc w parkingu podziemnym i naziemnym, w tym miejsca przeznaczone dla autokarów. Całość ma zostać oddana do użytku w 2020-21 roku, jednak część budynków zostanie otwarta już wiosną 2019 roku. Chodzi m.in. o wspomnianą część nazwaną Moc Emocji.

bartosz-kwiatkowski
Bartosz Kwiatkowski, Prezes Fundacji Kibica, pomysłodawca Światowej Alei Gwiazd Sportu

Proszę powiedzieć, na czym konkretnie polega ten projekt? Skąd bierze się nazwa Moc Emocji?

BK: Chodzi o emocje związane ze sportem. Tworzymy unikatowy projekt w skali kraju, a być może i Europy. Nie tylko łączymy historię tego miejsca z nowoczesnością, ale również tworzymy – pod auspicjami PKOL i Miasta Kraków – tzw. Aleję Sportu. Każdy sportowiec, który znajdzie się w Światowej Alei Gwiazd Sportu, będzie posiadał odwzorowaną sylwetkę w skali 1:1 tak, aby każdy odwiedzający mógł spotkać się ze swoim idolem „twarzą w twarz”. Łącznie będzie ok. 20-22 figur sportowców. Dodatkowo chcemy, aby odwzorowany sportowiec witał odwiedzających w swoim ojczystym języku. To będzie multimedialny projekt. Oficjalne otwarcie Alei odbędzie się we wrześniu 2019 r. i przy udziale PKOL i Miasta Kraków. Okazja jest specjalna, ponieważ w przyszłym roku będziemy obchodzili rocznicę 100 lat olimpizmu w Polsce.

W bezpośrednim sąsiedztwie Alei Sportu znajdą się także punkty handlowe i usługowe.

BK: Tak. Na początku zaoferujemy najemcom ok. 1500 mkw. powierzchni handlowych i usługowych do wynajęcia. Zakładamy, że znajdzie się tam miejsce nawet na 10 lokali, ale jeśli ktoś będzie chciał wynająć większą powierzchnię, to jesteśmy pod tym względem elastyczni. Zależy nam przede wszystkim na prestiżowych markach. Najlepiej takich, które są blisko powiązane z szeroko pojętym światem sportu. Pierwsi najemcy będą mogli wprowadzić się już wiosną 2019 roku.

fabyczna-city-krakow
Fabryczna City

Cały kompleks ma być nową wizytówką Krakowa. To powinno zapewnić wysoki footfall.

BK: Proszę zauważyć, że kompleks znajduje się w Śródmieściu, obok dwóch najważniejszych węzłów komunikacyjnych Krakowa. Kilkunastominutowy spacer wystarczy, by dotrzeć do ścisłego centrum, Rynku czy Dworca Głównego. Inwestycja posiada także komfortowy dostęp do transportu miejskiego. W promieniu 2 km od kompleksu mieszka ok. 10 tys. ludzi. Dodatkowo w części biurowej będzie pracowało ok. 4 tys. osób. Do tego dochodzi hotel, basen, siłownia, czy jeden z największych projektów restauracyjnych w Krakowie.

Na terenie Fabryczna City znajdzie się także największy w Europie ekran LED, który będzie również rolę zadaszenia przestrzeni. Nad głowami gości  emitowane będą filmy o Krakowie oraz transmisje najważniejszych wydarzeń sportowych. To wszystko sprawia, że o odwiedzalność tego miejsca nie powinniśmy się obawiać. Zwłaszcza, że będziemy zachęcać wszystkich do odwiedzenia tego miejsca wszelkiego rodzaju eventami, w których będą uczestniczyli światowej klasy i sławy sportowcy. Już teraz można powiedzieć, że będzie to nowy gorący punkt na turystycznej mapie Krakowa.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski