Lavard wraca do korzeni. Najnowszy koncept ma 1 tys. mkw. 

Lavard w Piekarach Śląskich

Szycie na miarę, showroom mody ceremonialnej, outlet i duobradowy salon Lavard – tak wygląda najnowszy koncept polskiej marki oferującej elegancką odzież dla kobiet i mężczyzn. Otwarty w Piekarach Śląskich nowy, przyfabryczny format sprzedaży sieci Lavard to w dużej mierze powrót do korzeni marki.

– Segment mody męskiej jest mocno konkurencyjny, dlatego poszukiwaliśmy niszy, która wyróżni nas na rynku. Odpowiedzią na rosnące wymagania klientów okazał się powrót do korzeni Lavarda i wprowadzenie m.in. szycia na miarę – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Jolanta Jasionowska-Kasiak z JK Consulting, pełnomocnik marki Lavard.

Dwa piętra przyfabrycznego salonu Lavard w Piekarach Śląskich zajmują łącznie 1 tys. mkw. Na poziomie 0 zlokalizowane są mierzące po ok. 200 mkw. salon duobrandowy Lavard i outlet sieci. Piętro wyżej powstał zakład oferujący szycie na miarę, w którym zatrudniono około 30 osób. Tuż obok znajduje się showroom mody ceremonialnej, w które klienci mogą zapoznać się m.in. z najnowszą modą ślubną.

– Fabryka Mody – Gamatex, Lavard, czyli nasz nowy koncept otwarty został 1 grudnia. Nasi klienci znajdą tu pełną ofertę marki Lavard – od najnowszych kolekcji damskiej i męskiej, przez szycie na miarę, aż po ofertę okazjonalną i outletową. Decydując się na taką przestrzeń handlową postawiliśmy na przejrzysty układ i wyraźny podział poszczególnych stref, co przełoży się na komfort zakupów naszych klientów – mówi Marzena Talarczyk, dyrektor ds. sprzedaży, która jest odpowiedzialna za opiekę nad salonem.

Powrót do korzeni Lavard

Otwarcie salonu przyfabrycznego wiąże się z powrotem do pierwszych dni działalności marki Lavard. Historia firmy zaczęła się w 1969 roku, kiedy Maria Gacek otworzyła mieszczący się w jednym pokoju punkt usługowy szycia na miarę. – Już wtedy w ofercie zakładu krawieckiego pojawiły się okrycia, czyli to, co kilka lat później stało się specjalnością Gamtex – mówi Marcin Gacek, obecny prezes sieci Lavard.

U schyłku lat 70. odzież szyta przez Marię i Władysława Gacków trafiała już nie tylko do prywatnego odbiorcy, ale także na bazar w Nowym Targu. W kolejnych latach przygotowywane przez rodzinę wyroby trafiały do sprzedaży w Nowym Sączu, Wadowicach i Krakowie. W latach 90. powstał funkcjonujący do dziś czteropoziomowy budynek o powierzchni 1583 mkw., w którym znajdują się min. krojownia, szwalnia, wykończalnia, magazyn oraz pomieszczenia biurowe. Obecnie przedsiębiorstwo współpracuje z siecią ponad 600 sklepów na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej zatrudniając ponad 600 osób.

Rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej

Spółka Lavard jest właścicielem marek Lavard i Dino Salvani, a Gamatex jest matczyna firmą produkcyjną sprawującą pieczę nad funkcjonowaniem całej Grupy.

Sieć sprzedaży Lavard obejmuje około 90 salonów firmowych, 16 franczyzowych oraz 200 sklepów multibrandowych. Prężnie rozwija się nie tylko w Polsce, ale także we Włoszech, Francji, Niemczech, Grecji, Czechach, na Słowacji, Litwie, Rosji oraz Ukrainie. Zgodnie ze strategią salony Lavard otwierane są w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia pod sklep duobrandowy (Lavard Men i Lavard Woman) to nawet 200 mkw., a pod monobrandowy (Lavard Men) ok. 150 mkw. Główna siedziba firmy zlokalizowana jest w Starem Bystrem.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn