Punkt IKEA Gościnnie w Gdyni zamknięty

IKEA Gościnnie to czasowy punkt spotkań i inspiracji dla klientów

Czasowy, dziewięciomiesięczny punkt spotkań IKEA Gościnnie w Gdyni przestał funkcjonować od 1 stycznia 2019 roku. Było to rozwiązanie pilotażowe, realizowane razem z punktem w Olsztynie przez zespół pracowników IKEA Gdańsk jako jeden ze zwycięskich projektów wewnętrznego konkursu IKEA „Milion na innowacje”.

Celem działalności IKEA Gościnnie jest przybliżenie oferty IKEA mieszkańcom miast, w których nie ma obecnie sklepów stacjonarnych. W trakcie funkcjonowania punktu zbierano informacje zwrotne od klientów oraz analizowano ich potrzeby i oczekiwania. – Mając na uwadze m.in. bliskie położenie sklepu IKEA w Gdańsku, zdecydowaliśmy się zamknąć punkt w Gdyni. IKEA Gościnnie w Olsztynie będzie nadal funkcjonować na dotychczasowych zasadach. Taka forma spotkań z klientem jest doskonałym rozwiązaniem, umożliwiającym konsumentom mieszkającym w pewnej odległości od sklepów stacjonarnych IKEA nie tylko zapoznanie się z naszą ofertą, ale także skorzystanie z niej z pomocą naszych pracowników – wyjaśnia IKEA.

– Elementem kultury innowacyjnej jest tworzenie takiego środowiska, aby nie poprzestawać na pomysłach, tylko wprowadzać nowe idee w życie, testować ich prawdziwą wartość – nie w „laboratorium”, ale w interakcji z naszymi użytkownikami, klientami. Częścią takiej kultury jest również to, że możemy się mylić i wycofywać testowane rozwiązania, jeśli nie przynoszą oczekiwanych rezultatów lub dodatkowej wartości, a jednocześnie rozwijać i skalować takie, które wartość tworzą. Takie założenie przyświecało uruchomieniu konkursu „Milion na innowacje”. Z perspektywy wewnętrznej każda inicjatywa wprowadzana w życie przez naszych pracowników to ogromna wartość w kontekście budowania nowoczesnej i zwinnej organizacji. Daje możliwość próbowania nowych rozwiązań i uczenia się na nich w bardzo szybki i efektywny sposób, co w tym przypadku potwierdził zespół z Gdańska – mówi Małgorzata Bochenek, Dyrektor ds. Innowacji.

– Była to dla nas ciekawa przygoda, która pozwoliła nam jeszcze lepiej poznać potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Przez ten czas udało nam się zwiększyć dostępność produktów i usług IKEA wśród mieszkańców Gdyni – nie tylko dla naszych dotychczasowych klientów, ale także nowych osób, które z różnych względów nie odwiedziły wcześniej IKEA. Zapraszamy mieszkańców Gdyni do sklepu IKEA w Gdańsku, gdzie mogą zainspirować się i skorzystać z wielu różnych rozwiązań aranżacji wnętrz. Zachęcamy do skorzystania z naszych usług, ułatwiających dokonywanie zakupów, jak transport produktów czy planowanie kuchni w domu u klienta. Przypominamy również o możliwości zamówienia mebli przez internet lub telefon – informuje przedstawiciel IKEA.

11 sklepów i 10 punktów spotkań

​Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony kolejno z pierwszych liter imienia i nazwiska założyciela firmy oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Wizją IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. IKEA oferuje funkcjonalne i dobrze zaprojektowane artykuły wyposażenia domu, które łączą jakość i przystępną cenę. Działa w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem, realizując strategię People & Planet Positive.

Grupa Ingka w Polsce posiada obecnie jedenaście sklepów oraz dziewięć innych stacjonarnych punktów spotkań z klientem, m.in. Centrum IKEA dla Firm, Punkty Odbioru Zamówień. Poprzez Ingka Centres Polska zarządza pięcioma centrami handlowymi. Zlokalizowane w Jarostach k. Piotrkowa Trybunalskiego Centrum Dystrybucji zaopatruje 23 sklepy IKEA w Europie Środkowej i wschodniej. Do Grupy Ingka w Polsce należy również sześć farm wiatrowych, które zapewniają jej niezależność energetyczną. W roku finansowym 2018 prawie 29 mln osób odwiedziło polskie sklepy IKEA, a strona IKEA.pl odnotowała ponad 97 mln wizyt.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn