Costa Coffee trafi w ręce koncernu Coca-Cola za 3,9 mld funtów

costa-coffee

Komisja Europejska wyraziła zgodę na przejęcie brytyjskiej sieci Costa Coffee. Nabywcą zostanie amerykański koncern Coca-Cola. Za należącą do Grupy Whitbread sieć ponad 3,8 tys. kawiarni zapłaci on 3,9 mld funtów. W Polsce firma obecna jest od 2010 roku. Prowadzi 150 kawiarni.

O tym, że Coca-Cola zamierza przejąć brytyjskiego potentata kawowego, wiadomo już od wielu miesięcy. Zgodę na tak dużą transakcję musiały wydać jednak odpowiednie ograny. Na początku stycznia 2019 roku Komisja Europejska poinformowała, że „przejęcie sieci Costa Coffee przez Coca Colę nie wywoła negatywnych skutków dla konkurencyjności rynku. Zdaniem KE, obie firmy nie zajmują się sprzedażą podobnych produktów, a związek pomiędzy prowadzonymi przez nie działalnościami są niewielkie”.

Opinia Komisji Europejskiej oznacza, że nic nie stoi już na przeszkodzie do sfinalizowania wartej 3,9 mld funtów umowy. Zakończenie transakcji planowane jest na pierwszą połowę 2019 roku.

Costa Coffee – globalna sieć kawiarni

Costa Coffee to globalna sieć kawiarni, założona w Londynie na początku lat 70. XX wieku przez włoskich braci Costa. Aktualnie Costa Coffee posiada ponad 3,8 tys. lokali na całym świecie, w tym  2,4 tys. w Wielkiej Brytanii, ponad 1,4 tys. w 31 krajach, a także prowadzi 8 tys. samoobsługowych urządzeń Costa Express.

W Polsce firma obecna jest od 2010 roku, gdzie prowadzi 150 kawiarni. Oferta kawiarni to nie tylko klasyczne czy sezonowe kawy, ale także bogata oferta produktów spożywczych, z których wiele przygotowywanych jest na miejscu w kawiarniach, w ramach projektu Jesz Fresh. Rocznie spółka otwiera około 20 nowych lokali zarówno w największych miastach Polski jak i tych mniejszych mających od 100 do 300 tys. mieszkańców. Obecnie ponad połowa kawiarni Costa Coffee w Polsce znajduje się w centrach handlowych.

Współpraca Costa Coffee i Carrefoura

Pod koniec października 2018 roku Carrefour Polska nawiązał współpracę z brytyjską siecią kawiarni Costa Coffee. Profesjonalne kawomaty Costa Express zostały zainstalowane w wybranych sklepach franczyzowych Carrefour Express convenience. Sieć planuje dalszy rozwój współpracy z nowym partnerem oraz kolejne inwestycje w rozbudowę swojej oferty gastronomicznej.

– Costa Coffee dostrzega duży potencjał wśród klientów sklepów detalicznych, jak również rosnącą potrzebę konsumpcji kawy on-the-go. Wspólnie z Carrefour, który jest silnym brandem  na polskim rynku, jesteśmy w stanie odpowiedzieć na trendy konsumenckie w ofercie premium segmentu sklepów detalicznych – mówi Tomasz Gruszczyński, Dyrektor Rozwoju Costa Express. -Wierzymy w sukces nawiązanej współpracy Costa Express z siecią Carrefour. Profesjonalnie podchodzimy do wspólnej oferty kawowej, która rozwija i wzmacnia asortyment w Carrefour Express Convenience – dodaje.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn