Wzrosły obroty Top Secret

Sklep Top Secret

O 5 proc. do 27 mln zł wzrosły w grudniu ub.r. obroty Top Secret w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. To efekt m.in. zwiększenia oferty prezentowej i imprezowej, a także dobrej sprzedaży kolekcji męskiej. Grupa Redan, uwzględniająca łącznie wyniki sieci modowej Top Secret oraz dyskontowej spółki TXM, uzyskała w grudniu sprzedaż na poziomie około 70 mln zł, a w całym minionym roku przychody sięgnęły 595 mln zł.

– Sprzedaż segmentu modowego w grudniu oceniamy pozytywnie. Wprowadziliśmy na większą skalę ofertę prezentową oraz party, które sprzedawały się dobrze, choć w niższych cenach niż zakładaliśmy. Dobrze przyjęta została przez klientów także kolekcja męska. Z kolei w sprzedaży online realizowaliśmy zamówienia jeszcze przez praktycznie cały tydzień przedświąteczny, podczas gdy rok temu w tym tygodniu było ich zdecydowanie mniej – powiedział Bogusz Kruszyński, Prezes Zarządu Redan SA. – Ze względu na ciepłą jesień znacznie wcześniej bo już z początkiem grudnia i w większym zakresie niż rok wcześniej na rynku rozpoczęły się wyprzedaże, które musieliśmy uwzględnić także w naszej sieci – dodał.

Około 70 mln zł przychodów

W segmencie modowym łączna sprzedaż towarów w grudniu ub.r. wyniosła ok. 27 mln zł i była o ok. 5 proc. wyższa niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. W tym okresie o 1 proc. zwiększyła się powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash osiągając na koniec grudnia 37,6 tys. mkw. W całym minionym roku sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 242 mln zł i była o ok. 4 proc.wyższa niż w 2017 roku. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w grudniu ub.r. wyniosły 3,6 mln zł co oznacza wzrost o 25 proc. w stosunku do grudnia 2017 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż ww. sklepów internetowych Top Secret wyniosła 35,5 mln zł i była o 13 proc. wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

W segmencie dyskontowym TXM szacunkowa sprzedaż zrealizowana w grudniu ub.r. wyniosła ok. 42 mln zł, co oznacza spadek o 9 proc. w ujęciu r./r. Narastająco w 2018 r. sprzedaż zrealizowana przez TXM wyniosła ok. 353 mln zł i zł i była niższa o ok. 8 proc. w ujęciu r./r. Sieć TXM na koniec grudnia składała się z 388 sklepów własnych o łącznej powierzchni 103,7 tys. m2, która była o 2,5 proc. niższa niż na koniec grudnia 2017 r. Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm.pl w grudniu br. wyniosły ok. 0,7 mln zł co oznacza spadek o 25 proc. w ujęciu r./r., a narastająco w całym minionym roku było to ok. 7 mln zł, czyli o ok. 27 proc. mniej w ujęciu r./r.

Uwzględniając oba segmenty Grupa Redan w grudniu ub.r. osiągnęła ok. 70 mln zł przychodów, czyli o 4 proc. mniej niż rok wcześniej. Narastająco w całym 2018 r. sprzedaż wyniosła ok. 595 mln zł i była w ujęciu r./r. niższa o ok. 3 proc. Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec grudnia wyniosła 141,3 tys. mkw., czyli o 2 proc. mniej w odniesieniu do grudnia 2017 r.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. Sprzedaż prowadzona jest w sieci blisko 650 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy TXM. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wchodząca w skład Grupy spółka TXM S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w grudniu 2016 r. Redan aktywnie wspiera Fundację „Happy Kids”.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn