Mango rozrośnie się w 2019 roku o 15 tys. mkw. powierzchni sprzedaży netto

mango-sklep-warszawa

Hiszpańska marka zamierza rozbudować w tym roku posiadaną przez siebie powierzchnię sprzedaży o 60 tys. mkw. Chodzi zarówno o sklepy własne, jak i franczyzowe. Równocześnie zamierza zamknąć część sklepów, zwłaszcza tych mniejszych.

Od 2012 roku Mango systematycznie wdraża nową strategię marki. Polega ona na otwieraniu nowych sklepów w większym formacie, przy równoczesnym zamykaniu mniejszych lokali. Od tamtego czasu powierzchnia handlowa hiszpańskiej marki wzrosła o 300 tys. mkw., a średnia wielkość sklepu zwiększyła się średnio o 54 procent.

Mango stawia na franczyzę

Jak zapowiadają władze Mango, tylko w 2019 roku na rynku przybędzie 60 tys. nowej powierzchni handlowej hiszpańskiej marki. Firma zamierza uruchomić 27 nowych sklepów własnych, o powierzchni ok. 15 tys. mkw. Kolejne 45 tys. mkw. ma powstać w ramach nowych sklepów franczyzowych.

Zgodnie z nową strategią, Mango systematycznie zamyka także mniejsze i mniej rentowne sklepy. Tym samym w 2019 roku sieć powiększy się realnie o 15 tys. mkw. powierzchni netto. Około 50 proc. całej powierzchni Mango, to sklepy franczyzowe. Na koniec 2017 roku grupa posiadała 2190 sklepów w 110 krajach, a powierzchnia sprzedaży wzrosła o 1,8 proc., z 798 tys. do 812 tys. mkw.

Rozwój Mango w Polsce

Hiszpańska marka Mango będzie dalej rozwijać swoją sieć handlową w Europie, szczególnie w Polsce, gdzie planuje otworzyć 6 nowych sklepów w 2019 roku. Większość z nich będzie znajdować się w miastach, w których nie było dotąd sklepów stacjonarnych Mango.

Firma weszła na polski rynek już w 2000 roku, a 2018 rok zakończy z 20 punktami sprzedaży w 14 miastach, wśród których wyróżniają się Warszawa, Kraków, Gdańsk i Poznań. W 2018 roku marka otworzyła trzy sklepy w centrach handlowych: w Forum Gdańsk, w Millenium Hall (Rzeszów) oraz w Galerii Ostrowiec. Nowe lokale mają powierzchnię między 400 mkw. a 500 mkw. Co ważne, wprowadzają one nową koncepcję architektury wnętrz, w której układ przestrzenny jest uporządkowany i spójny z estetyką marki. W 2017 roku Mango w warszawskich Domach Towarowych Wars Sawa Junior otworzyło pierwszy flagowy sklep w Polsce. Salon ma 900 mkw. powierzchni i prowadzi sprzedaż kolekcji damskiej oraz męskiej.

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn