Słaba końcówka roku dla Gino Rossi

Przychody Grupy Gino Rossi w grudniu 2018 roku wyniosły 12,1 mln zł i były o 34,9 proc. niższe rok do roku – poinformowała spółka w komunikacie. Udział sprzedaży B2B w Gino Rossi w grudniu wyniósł 40 proc., co oznacza spadek rdr o 32,3 pkt. proc.

Narastająco od początku 2018 roku sprzedaż Gino Rossi spadła w ujęciu rok do roku o 17,4 proc. i wyniosła 159,9 mln zł. Sprzedaż e-commerce Grupy Gino Rossi w grudniu wzrosła o 33,5 proc. rok do roku.

Ponadto spółka poinformowała, że w okresie styczeń-grudzień 2018 r. uzyskała marżę detaliczną na poziomie 40,2 proc., co oznacza spadek o 6,6 pkt. proc. rok do roku.

Kompleksowa restrukturyzacja

Przypomnijmy, że 7 grudnia 2018 r. CCC ogłosiło wezwanie na 100 proc. akcji Gino Rossi S.A. oraz podpisało umowę nabycia od PKO Banku Polskiego wierzytelności Gino Rossi z tytułu umów kredytowych spółki. Intencją CCC jest przeprowadzenie kompleksowej restrukturyzacji Gino Rossi i zabezpieczenie przyszłości spółki.

Gino Rossi jest jedną z najwyżej cenionych polskich marek w segmencie produkcji i sprzedaży obuwia oraz akcesoriów ze średniej i wyższej półki. W związku z trudną sytuacją płynnościową Gino Rossi, Grupa CCC postanowiła udzielić jej wsparcia i zdecydowała się na ogłoszenie wezwania na 100 proc. akcji spółki, po cenie 55 groszy za akcję. Do sprzedaży swych akcji za tą cenę w wezwaniu zobowiązali się już główni akcjonariusze, Jan Pilch oraz Krzysztof Bajołek kontrolujący łącznie ok. 30 proc. akcji Spółki. Równocześnie CCC w tym samym dniu podpisało umowę nabycia wszystkich istniejących wierzytelności kredytowych Spółki względem PKO Banku Polskiego.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl