CCC przejmuje udziały w niemieckiej sieci obuwniczej

Urzędy antymonopolowe z Niemiec i Austrii wydały zgodę na przejęcie przez polską spółkę CCC ponad 30 proc. udziałów w HR Group. To druga co do wielkości wyspecjalizowana sieć sprzedaży obuwia działająca m.in. w Niemczech. Łączną kwotę transakcji szacuje się na ponad 20 mln euro. Równocześnie CCC zamierza zbyć na rzecz spółki z grupy HR Group, Blitz GmbH, 100 proc. udziałów w kapitale zakładowym CCC Germany GmbH.

CCC w wyniku uzgodnionej transakcji zamieni udziały w swej nierentownej działalności na rynku niemieckim, na 30,55 proc. udziałów w HR Group. Posiada ona 363 sklepy działające pod marką Reno. Działają one przede wszystkim na rynku niemieckim, a także austriackim i szwajcarskim.

– Transakcja z HR Group to najlepsze dla nas rozwiązanie strategiczne sytuacji na niemieckim rynku. Osiągamy parę korzyści na raz. Z jednej strony sprzedajemy – nieudany dla nas – biznes w Niemczech lokalnym specjalistom, którzy wiedzą jak zarabiać na tym rynku i na pewno wyprowadzą go na prostą. Z drugiej zostaniemy mniejszościowym akcjonariuszami dochodowej firmy, która jest drugim największym graczem w Niemczech, który jest z kolei największym rynkiem obuwniczym w Europie – komentuje Dariusz Miłek, Prezes CCC.

– To na pewno jest potencjał na przyszłość, zobaczymy, zabezpieczyliśmy sobie pewne opcje za 2 lata. Na razie, sprzedaż CCC Niemcy pozwoli nam się jeszcze mocniej skoncentrować na naszych głównych rynkach i ich rentowności – dodaje Karol Półtorak, wiceprezes CCC.

HR Group: czołowy gracz na rynku niemieckim

W skład Hamm-Reno Group wchodzą dwa podstawowe obuwnicze biznesy. Pierwszym jest sprzedaż detaliczna. Grupa posiada 363 sklepy pod marką Reno. Zlokalizowane są głównie w Niemczech (288) oraz Austrii (38) i Szwajcarii (17). Ich łączna powierzchnia wynosi 182 tys. mkw. , a średnia powierzchnia sprzedaży sklepu to ok. 500 mkw.

Drugą częścią działalności jest biznes hurtowy Hamm operujący w ponad 2090 punktach sprzedaży u partnerów typu Metro, Tesco i innych. Grupa działa od ponad 130 lat i posiada silną pozycję na rynku niemieckim. W roku finansowym kończącym się 30 września 2018, spółka osiągnęła około 370 mln euro przychodów.

– Nasz celem jest dalszy rozwój HR Group jako wiodącego gracza na niemieckim i europejskim rynku obuwniczym. Nasz przyszły partner CCC to dla nas możliwość bardzo bliskiej współpracy z firmą, która rozwija się w nieprawdopodobnym tempie. Łącząc know-how i wykorzystując mocne strony obu firm, widzimy ogromny potencjał mądrego rozwoju i wzmocnienia naszej pozycji na naszych kluczowych rynkach – komentuje Peter M. Wolf, CEO HR Group.

CCC wzmacnia obecność w regionie DACH

W ramach porozumienia oba podmioty będą w przyszłości współpracować m. in. w zakresie zakupów obuwia z fabryk CCC, która to współpraca rozpocznie się już od sezonu jesień – zima 2019. W ramach transakcji, CCC sprzeda spółkę CCC Germany za nominalną kwotę oraz udzieli pożyczki na restrukturyzację jej sieci sklepów, z których duża cześć będzie re-brandowana na Reno, a część zakończy działalność.

Tym samym przebudowana zostanie obecność Grupy CCC w krajach regionu DACH, tak że oparta będzie o silne lokalne marki. CCC będzie teraz skupiać się na współpracy operacyjnej, synergiach i rentowności biznesów w tych krajach.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy