Palmers wraca do Polski. Na celowniku topowe galerie

palmers-sklep

Polska to dla mnie priorytetowa destynacja. W ciągu najbliższych 3-4 lat chcielibyśmy otworzyć około 10 punktów sprzedażowych w Polsce, zlokalizowanych w największych miastach – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Solvita Kalugina-Bulka, International Sales & Expansion Manager w sieci Palmers.

Marka Palmers była już obecna w latach 90 na polskim rynku. Operatorem marki była wówczas Grupa NFI Empik Media & Fashion. Czy planujecie powrót na polski rynek? Co mogłoby Was do tego skłonić?

Solvita Kalugina-Bulka: Zdecydowanie tak. Prognozuje się, że wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce do 2021 roku ma być wart ponad 31 mld zł, co stanowić będzie blisko 48-procentowy wzrost w porównaniu do zeszłego roku. Ale to tylko pierwszy powód, dla którego chcemy ponownie pojawić się w Polsce.

solvita-kalugina-bulka-palmers
Solvita Kalugina-Bulka, International Sales & Expansion Manager w sieci Palmers

Za tym, że Polska to dla mnie destynacja o największym priorytecie, świadczą nie tylko dane statystyczne mówiące o tym, że Polska to jedna z 25 topowych gospodarek świata. To także pierwszy kraj z Europy Środkowo-Wschodniej, który został uznany za „rynek rozwinięty”. Przemawiają za tym jednak również moje własne doświadczenia – wychowałam się w Polsce i mieszkałam tam większą część swojego życia. Polki to piękne kobiety bardzo świadome mody i własnego ciała.

Jakie są Wasze wymagania jeżeli chodzi o ewentualne lokalizacje? Zamierzacie koncentrować się lokalach w galeriach handlowych?

SKB: Celujemy w topowe galerie handlowe w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, oraz Gdańsku. Bardzo ważny z naszego punktu widzenia jest tenant-mix, zwłaszcza jeżeli chodzi o marki znajdujące się w najbliższym otoczeniu planowanego salonu. Nasze sklepy powinny mieć powierzchnię między 60 a 90 mkw. Fasada sklepu powinna być nie krótsza niż 6 mkw. Najlepiej, gdyby był to sklep narożny. W tej materii jesteśmy bardzo drobiazgowi i podchodzimy do zagadnienia perfekcjonistycznie. Z kolei outlety, które posiadamy w Europie, mają między 120 a 250 mkw.

Ile docelowo chcielibyście posiadać sklepów w Polsce? Będą to sklepy własne, czy planujecie otwierania lokali w ramach franczyzy?

SKB: W ciągu najbliższych 3-4 lat chcielibyśmy otworzyć około 10 punktów sprzedażowych w Polsce, które będą zlokalizowane w największych miastach. Jesteśmy otwarci na propozycje od potencjalnych franczyzobiorców, ale niewykluczone, że uruchomimy sklepy we własnym zakresie.

palmers-wnetrze
Sklep Palmers

Czy najpierw planujecie uruchomienie sprzedaży online, czy od razu powstaną sklepy stacjonarne?

SKB: Posiadamy sklep online, który daje możliwość wysyłki zakupów do większości krajów europejskich, w tym również do Polski. Co prawda działa on na razie tylko w niemieckiej wersji językowej, ale planujemy to zmienić w przyszłym roku. Nasze zyski generujemy jednak przede wszystkim w sklepach stacjonarnych. Nie boimy się jednak ich digitalizowania, ponieważ haptyka w naszej branży zawsze będzie odgrywać kluczową rolę.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn