Experience hub, czyli przestrzeń do multisensorycznego doświadczania

– Myślenie o przyszłości zaczyna się już dziś. To jest ten moment, by podjąć decyzję, jak będzie wyglądała przyszłość naszego biznesu. Najlepszy czas na to, aby zbudować spersonalizowaną i spójną ofertę pozwalającą na interakcje z naszymi klientami – mówi Jaromir Ciechanowicz, CEO WES.expert – firmy, która od 17 lat skutecznie wdraża rozwiązania ekosystemu przestrzeni na potrzeby jutra.

Na przestrzeni lat zmieniła się rola centrów handlowych, które z destynacji zakupowej stały się miejscem spędzania wolnego czasu. Zarządcy dostrzegając zmiany w zachowaniach i potrzebach klientów, przestali koncentrować się wyłącznie na funkcji zakupowej obiektów. Zrozumieli, że kluczem do powodzenia obiektu jest postawienie na różnorodność i unikalność. Ale jak to osiągnąć na tak konkurencyjnym rynku?

Przyszłość centrów handlowych

Branża rynku centrów handlowych stoi przed wyzwaniem integracji dwóch światów: biznesu i konsumenta. Tworzenie experience hub, czyli przestrzeni do multisensorycznego doświadczania to kierunek, w jakim będą zmierzały nowoczesne centra. – Centra handlowe przyszłości staną się miejscami, w których ludzie będą wchodzili w interakcje z obecną w danym obiekcie ofertą i  dzięki niej przeżywali swoje emocje. Galerie będą miejscami spotkań – socjalizacji z rodziną, kolegami, biznesem. Zakupy staną się efektem ubocznym, uzupełnieniem całego cyklu – przekonuje Jaromir Ciechanowicz, CEO WES.expert

Zdefiniowanie oferty wartości dla konkretnego odbiorcy stało się jednym z największych wyzwań dla właścicieli i zarządców galerii handlowych. – Stawianie klienta w centrum zainteresowania oraz zrozumienie tego, kim jest dziś j i jakie ma oczekiwania na przyszłość, pozwoli przenieść akcent z obszaru „posiadaj” na „przeżywaj”, „doświadczaj”, „miej w zasięgu” – podkreśla CEO WES.expert

Zbudowanie strategii wokół nadrzędnego celu powinno stanowić kluczowy argument tworzenia oferty wartości centrum. – Należy odpowiedzieć na pytania: kim jest klient? Jak galeria koncentruje się na nim? Czy galeria ma stać się centrum sportu, centrum zdrowia, a może zintegrowanym centrum rozrywki? Czy za funkcjonowanie galerii odpowiada operator obiektu czy najemca? Kontynuując czy nie  powinni oni redefiniować swoich wspólnych ról, jako ci , którzy mają angażować klientów udostępniając inspirujące przestrzenie do przeżywania i doświadczania – pyta Jaromir Ciechanowicz. – Utożsamienie się klienta z systemem wartości oferowanym przez centrum handlowe umożliwia przeżywanie, a w efekcie motywację do zakupu. Koncentracja na kliencie jest warunkiem sukcesu. Wiarygodność, autentyczność, uczciwość i szacunek potwierdzają spójność oferty wartości – dodaje.

Wyzwania dla branży

Zdaniem WES.expert podstawą stworzenia dobrze prosperującego centrum handlowego jest nieustanne uczenie się zasad gry w zmieniającym się środowisku biznesowym. Uczestnicy tej gry muszą posiadać umiejętność zwracania uwagi na zachodzące zmiany w postawach klientów i szybko na nie reagować. Współczesny klient nie chce już tylko kupować. Chce korzystać, przeżywać. Sama definicja centrum handlowego przyszłości również będzie ulegała zmianie, bowiem na zmianę potrzeb i zachowań klientów wpływa rosnące znaczenie nowoczesnych technologii. Za 10 lat ponad 40 proc. konsumentów będzie miało zaawansowany kontakt z technologią. Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań będzie naturalną częścią naszego życia.

– Myślenie o przyszłości zaczyna się już dziś. To jest ten moment, by podjąć decyzję, jak będzie wyglądała przyszłość naszego biznesu.Najlepszy czas na to, aby zbudować spersonalizowaną i spójną ofertę pozwalającą na interakcje z naszymi klientami – podsumowuje CEO WES.expert.

WES.expert to integrator trzech dziedzin: konsultingu, architektury i wyposażenia. Przy pracy projektowej stosuje techniki user-centered design dla maksymalizacji funkcjonalnej każdej przestrzeni. W swojej ofercie posiada ponad 30 europejskich marek pozwalających na stworzenie unikalnego designu niezależnie od rodzaju powierzchni. 17 lat doświadczenia pozwala na wyprzedzanie rynku i oferowanie klientom ekosystemu przestrzeni na potrzeby jutra.

WES.expert jest partnerem merytorycznym wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibtion & Awards.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

SCF 2019 Exhibition & Awards

W Forum weźmie udział przynajmniej 1500 uczestników, a wśród nich przedstawiciele ponad 450 sieci handlowych. Swoje projekty pokaże kilkudziesięciu wystawców. Wśród nich są już m.in.: Immofinanz, Gemini Holding, Neinver, Saller, Mallson, Napollo, Amrest, EPP, TREI, Master Management, Hosso., TK Development, BOIG, Atrium, GTC, Nuvalu, Savills.

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy