Centrum Handlowe Atut Ruczaj przygotowane do otwarcia

KG Group mocnym akcentem rozpoczyna 2019 rok. 17 stycznia deweloper otworzy nowe centrum handlowe Atut na krakowskim Ruczaju. To będzie pierwszy obiekt z tak szeroką ofertą handlową w tej części miasta.

Atut Ruczaj to dwukondygnacyjny obiekt o powierzchni 6,8 tys. mkw. GLA z 13 lokalami handlowo-usługowymi i 160 miejscami parkingowymi. Wśród najemców centrum znajdą się m.in. Lidl, TEDi, Rossmann, Pepco, KiK, Komfort, Jysk, a także popularna krakowska piekarnio-cukiernia Buczek.

– Dobór odpowiednich najemców był dla nas kluczową kwestią. Dzięki nim Atut Ruczaj będzie pierwszym centrum z kompleksową ofertą handlową w tej części Krakowa. Mieszkańcy będą mogli zrobić w nim wygodne i szybkie zakupy w sklepach z bardzo zróżnicowanym asortymentem – mówi dla Retailnet Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu KG Group.

Nowy Atut powstaje przy ul. Bunscha na krakowskim Ruczaju

Nowy Atut powstaje przy ul. Bunscha na krakowskim Ruczaju, jednej z najszybciej rozwijających się części Krakowa, zamieszkiwanej przez ponad 40 tysięcy mieszkańców. Ponadto w pobliżu obiektu znajdują się miedzy innymi oddziały wielu międzynarodowych firm oraz kilka wydziałów Uniwersytetu Jagiellońskiego, co dodatkowo zwiększa liczbę potencjalnych klientów, a tym samym ma istotne znaczenie dla najemców.

– W naszej strategii rozwoju podążamy za miejscami w których odbywa się naturalny ruch klienta. Stawiamy na dobrze skomunikowane lokalizacje przy dużych osiedlach lub skupiskach domów. Pragniemy towarzyszyć klientom w ich codziennych zakupach, inspirując do modnej i funkcjonalnej aranżacji wnętrz – mówi Robert Stachniak, Dyrektor ds. Rozwoju i Zarządzania Nieruchomości sieci Komfort.

Komfortowi zakupów w Atucie Ruczaj poza szeroką ofertą handlową sprzyjać ma również dogodny dojazd, który zapewni inwestycja KG Group w nowy układ drogowy. Deweloper przebudował fragment ulicy Bunscha, czyli głównego szlaku komunikacyjnego Ruczaju. Ponadto zbudował nową drogę, łączącą ulicę Bunscha z ulicą Piltza, przy której znajduje się wiele osiedli mieszkaniowych, m.in. budowane przez KG Group wieloetapowe Osiedle Piltza.

– Pracując nad projektem nowego układu drogowego uznaliśmy, że w tym miejscu konieczna jest inwestycja na dużą skalę. Wybraliśmy optymalne rozwiązanie, które będzie służyć zarówno klientom centrum handlowego, jak i mieszkańcom bloków przy ul. Piltza. Nowa droga ułatwi bowiem wyjazd z osiedla i powrót w najbardziej newralgicznych godzinach, a jednocześnie zagwarantuje wszystkim dogodny dojazd na zakupy – tłumaczy Krzysztof Gaczorek.

Komercjalizacja i plan rozbudowy Atut Ruczaj

KG Group nie zamierza poprzestać na otwarciu na Ruczaju centrum z 13 sklepami. Deweloper od dłuższego czasu pracuje już nad drugim etapem tej inwestycji.

Radosław Gadomski, Commercial Director w firmie BOIG, zajmującej się komercjalizacją Atutu Ruczaj, wskazuje, że budowa i plany rozbudowy obiektu są ściśle związane z dynamicznym rozwojem Krakowa i zmieniającym się wraz nim stylem życia mieszkańców.

– W coraz większym stopniu życie krakowian toczy się w obrębie poszczególnych dzielnic lub nawet ich części. Przykładem tego jest właśnie Ruczaj, którego mieszkańcy w pobliżu swoich domów mają miejsca pracy, uniwersytet, szkoły czy placówki medyczne. Tak naprawdę w tej części miasta brakuje jedynie miejsca, które pełniłoby rolę takiego centralnego placu, miejsca spotkań i spędzania wolnego czasu. Budowany przez KG Group Atut ma szansę pełnić taką rolę. Zwłaszcza po otwarciu drugiej fazy centrum, w której poza sklepami, w których można zrobić wygodne zakupy, dodatkowo powstaną restauracje, miejsce zabaw dla dzieci czy klub fitness – podkreśla Radosław Gadomski.

KG Group jest już właścicielem trzech innych centrów handlowych Atut – w Pruszkowie, Węgrzcach oraz w Krakowie przy ul. Grażyny. Od kilku miesięcy budowany jest natomiast Atut na dynamicznie rozwijającym się osiedlu Złocień w południowej części Krakowa. Deweloper ma również w planach kolejne centra w stolicy Małopolski – na Bielanach oraz w okolicy ulicy Nowohuckiej, a także w innych miastach –  Bełchatowie i Suchej Beskidzkiej. – Obecnie przygotowujemy się do rozpoczęcia prac budowlanych w poszczególnych lokalizacjach oraz kontynuujemy bardzo sprawnie przebiegający proces komercjalizacji nowych centrów – mówi prezes KG Group.

Atut Ruczaj w liczbach:

–  Powierzchnia 6,8 tys. mkw. GLA

–  13 lokali handlowo-usługowych na dwóch kondygnacjach

–  160 miejsc parkingowych

–  W strefie zasięgu do 10 min. jazdy samochodem mieszka około 150 tys. osób, a w odległości 10 min. spacerem – 30 tys. osób.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.