E.Leclerc uruchomił usługę click and collect

Sieć E.Leclerc wprowadziła kolejne udogodnienie dla klientów, którzy dokonują zakupów w kanale e-commerce. Teraz mogą oni nie tylko wybrać towar online i zamówić dostawę do domu, ale również osobiście odebrać przygotowane zakupy w ramach usługi click and collect. Specjalne punkty odbioru mają być zlokalizowane w wielu miejscach na terenie miasta.

Pierwsze tego typu miejsce zostało uruchomione na początku 2019 roku przy jednej z paryskich ulic. Punkt odbioru internetowych zakupów, czyli E.Leclerc Relais, będzie czynny będą od poniedziałku do soboty, w godzinach 10:00 – 22:00. Zakupy mają być gotowe do odbioru nie później niż po 7 godzinach od złożenia zamówienia.

W ofercie e-sklepu znajduje się obecnie 13 tys. produktów. Jak zapowiadają władze E.Leclerc, firma zamierza uruchomić w tym roku nawet 20 punktów E.Leclerc Relais. Docelowa usługa click and collect ma zostać wprowadzona w ok. 80 lokalizacjach na terenie Paryża.

E.Leclerc rozwija sprzedaż online

W lutym 2018 roku francuska sieć supermarketów Leclerc wystartowała z nową usługą e-commerce. Dzięki niej mieszkańcy Paryża mają możliwość zrobienia zakupów spożywczych online, a następnie przesyłka zostanie dostarczona im wprost do domu. – Zamierzamy rzucić w Paryżu wyzwanie Amazonowi – zapowiadał w rozmowie z agencją Reuters Michel-Edouard Leclerc, prezes firmy.

Nowa usługa nosi nazwę ‘Leclerc Chez Moi’, czyli Lecler w moim domu. Jak zapowiadają władze firmy, ceny w ramach nowej platformy sprzedażowej mają być o 15-20 proc. niższe od tych oferowanych przez konkurencję. Leclerc jest obecnie liderem sprzedaży produktów spożywczych we Francji – tak wynika z najnowszych danych firmy Kantar Worldpanel. Leclerc posiada 21 proc. udziałów we francuskim rynku, o 0,5 proc. więcej niż Carrefour. Na kolejnych miejscach są Intermarché, Groupe Casino oraz Auchan.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl