Grupa CDRL rozszerza działalność o nowe sieci handlowe

Grupa CDRL, właściciel marki Coccodrillo i sieci Buslik na Białorusi, objął pakiet większościowy spółki odzieżowej Lemon Fashion w wysokości 69 proc. i 30 proc. udziałów spółki Sale Zabaw Fikołki. Koszt zakupu części przejmowanych podmiotów wyniósł odpowiednio, 1,35 mln USD i 6 mln zł.

Tym samym Grupa zostanie zasilona o odzież i akcesoria pod m.in. markami Lemon Explore, Petit Bijou oraz sale zabaw dla dzieci Fikołki. Te transakcje to kolejne akwizycje po przejęciu w ostatnich tygodniach sieci Buslik.

– Asortyment marki Lemon stanowi uzupełnienie naszej oferty o odzież, obuwie sportowe oraz akcesoria dziewczęce. Spółka posiada silną pozycję na rynku białoruskim, intensywnie rozwija się również na rynkach rosyjskim i kazachskim. Dzięki przyłączeniu marki do Grupy, będziemy mogli zbudować komplementarną ofertę na rynki wschodnie – mówi Marek Dworczak, prezes CDRL.

Lemon Fashion jest pierwszą marką odzieży dziecięcej w Polsce dedykowaną aktywności fizycznej dzieci. Spółka jest projektantem, producentem i dystrybutorem ubrań pod markami Lemon Explore, Lemon Fashion, Thermotex, Actisoft oraz akcesoriów marki Petit Bijou. W 2018 roku szacowany wynik EBITDA wyniósł około 2,2 mln zł. Spółka intensywnie rozwija swój kanał e-commerce w Polsce, wdrożyła nowoczesny system usprawniający funkcjonowanie sklepu internetowego.

– Spółka Lemon Fashion zarządzana jest w nowoczesny sposób, dostosowany do szybko zmieniającego się otoczenia rynkowego. W sprzedaży internetowej wdrożony został nowy system zarządzania pełnym cyklem życia produktu, metabazą danych, a także nowa platforma e-commerce. Dzięki temu procesy biznesowe w kanale internetowym są zautomatyzowane i działają prawie bezobsługowo – podkreśla wiceprezes, Tomasz Przybyła.

Grupa CDRL przejęła pakiet mniejszościowy w spółce Sale Zabaw Fikołki

Grupa CDRL przejęła również pakiet mniejszościowy w spółce Sale Zabaw Fikołki, w marcu 2018 roku nabyła 10 proc. udziałów, a w styczniu br. zwiększyła zaangażowanie do 40 proc.

– Razem z Fikołkami możemy zaoferować naszym klientom nowe usługi, oraz zwiększyć sprzedaż odzieży i obuwa dziecięcego dzięki nowemu kanałowi dotarcia. Wspólnie możemy wynegocjować bardziej atrakcyjne lokalizacje w przestrzeniach handlowych, które również pozytywnie przełożą się na osiągane przez obie spółki wyniki – komentuje Dworczak

W ramach współpracy ze spółką Sale Zabaw Fikołki, prowadzone są 2 sklepy oraz 5 cornerów sprzedażowych pod marką Coccodrillo. W planach do końca 2021 roku, jest zwiększenie lokalizacji sklepów i cornerów pod brandem Coccodrillo, a tym samym sal zabaw Fikołki do 30.

Od stycznia 2019 roku Grupa CDRL jest właścicielem pakietu większościowego w spółce DPM (poprzednio: Handlowo – Przemysłowej Grupie West Ost Union) z Białorusi, zarządzającej siecią supermarketów Buslik – lidera sprzedaży odzieży i akcesoriów dziecięcych w tym kraju. Przejmowany podmiot generuje ponad 65 mln USD przychodów i powyżej 2 mln USD EBITDA. Spółka DPM posiada kompleksową ofertę dla dzieci do 12 lat, m.in. odzież dziecięcą, obuwie, zabawki i meble. Od stycznia br. Grupa CDRL jest właścicielem 75,9 proc. udziałów, 15,1 proc. udziałów zostało zbyte na rzecz dyrektora generalnego spółki DPM, Sergieja Misiachenki. Transakcja sprzedaży została zrealizowana w ramach przyjętej strategii udziału kapitałowego menedżerów zarządzających, jako elementu motywacyjnego, oraz w celu osiągnięcia efektu współodpowiedzialności za rozwój podmiotu. Dotychczasowy prezes zarządu posiada łącznie 25,1 proc. udziałów w spółce DPM.

Grupa CDRL zajmuje się przede wszystkim projektowaniem, produkcją oraz dystrybucją ubranek dla dzieci i młodzieży marki Coccodrillo. Uzupełniającą ofertę Spółki stanowi obuwie dziecięce (własnej produkcji oraz innych producentów) oraz zabawki i akcesoria (innych producentów). Spółka ma wiodącą pozycję na rynku polskim a także w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Działa też w wielu innych państwach Unii Europejskiej a także poza nią. Głównymi celami Spółki na najbliższe lata są umocnienie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój sieci sprzedaży, w tym rozwój sprzedaży przez Internet oraz wzbogacenie i rozbudowa asortymentu obuwia dziecięcego.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl