Żabka tworzy nowe doświadczenie zakupowe w oparciu o innowacyjne technologie AiFi

zabka-sklep-jutra

Żabka, lider sklepów convenience w Europie, w ramach współpracy z AiFi połączy nowoczesną technologię sensor fusion oraz sztuczną inteligencję, aby umożliwić klientom zupełnie nowe doświadczenie zakupowe.

– Jesteśmy podekscytowani, że jako pierwsi będziemy mogli zaoferować zupełnie nową jakość sklepów na rynku w Europie – komentuje Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych i Rozwoju. – Rozwiązania, jakie tworzymy, mają na celu przede wszystkim dopasować się do oczekiwań naszych klientów, oferując im najnowocześniejsze, najbardziej dogodne oraz najszybsze zakupy, jakie istnieją na rynku. Technologia AiFi pozwoli nam zaoferować klientom szybszą obsługę i zoptymalizować zarządzanie tradycyjnymi sklepami przez franczyzobiorców, ułatwiając im codzienne funkcjonowanie. Dodatkowo pracujemy nad rozwojem formatu sklepów w pełni zautomatyzowanych, wykorzystywanych m.in. w lokalizacjach o bardzo dużym natężeniu ruchu. Nie możemy się doczekać, kiedy nasi klienci i franczyzobiorcy wspólnie z nami będą mogli doświadczyć nowego wymiaru robienia codziennych zakupów – dodaje Blicharski.

Współpraca Żabki i AiFi

AiFi, firma technologiczna tworząca najbardziej zaawansowane systemy automatyzacji sklepów na świecie oraz Żabka, sieć sklepów convenience posiadająca ponad 5400 punktów sprzedaży w całej Polsce, ogłosiły podczas największych targów technologicznych NRF, odbywających się w Nowym Jorku, że wspólnie wdrożą unikatową na rynku technologię sztucznej inteligencji oraz sensor fusion, łączącej informacje z sensorów rejestrujących różne typy danych jak waga czy obraz. Celem współpracy jest stworzenie konceptu sklepu convenience umożliwiającego zakupy z pominięciem kas. W najbliższych miesiącach firmy wspólnie stworzą prototyp sklepu, który będzie dostępny dla klientów.

Zdobyta wiedza i doświadczenie mają na celu wdrożenie tej technologii na szerszą skalę. Ponadto Żabka planuje rozwój formatu sklepów kontenerowych, które do tej pory lokalizowała m.in. sezonowo w nadmorskich kurortach. AiFi dostarczy nową technologię, umożliwiającą wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności sklepów, m.in. stworzenie placówek bezkasowych, które będą w pełni zautomatyzowane i dostępne przez cały rok 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.

Cyfrowa transformacja Żabki

Żabka, wprowadzając technologię AiFi, rozpoczyna kolejną fazę cyfrowej transformacji na wielką skalę. Planowane rozwiązania technologiczne mają na celu wsparcie franczyzobiorców w rozwoju prowadzonych przez nich sklepów. Dodatkowo, zaoszczędzony dzięki technologii czas pracowników pozwoli podnieść jakość obsługi klientów, zwłaszcza w strefie mini gastronomii  Żabka Café, oferującej świeżo mieloną kawę czy ciepłe przekąski typu hot dog. Obsługa sklepu będzie mogła jeszcze lepiej informować o nowych usługach i funkcjonalnościach. Żabka od ub. roku wprowadziła szereg rozwiązań dla zoptymalizowania działań swojej sieci, ale również dla polepszenia obsługi klientów. Sieć koncentruje się na małym formacie sklepów, średnio o powierzchni od 60 do 70 mkw, tak więc kluczową kwestią na obecnym etapie jest wprowadzenie technologii pozwalających na obsługę większej liczby klientów, przy krótszym czasie transakcji oraz oferowanie wciąż rosnącej liczby usług, w warunkach ograniczonej powierzchni oraz dostępności pracowników. Technologia AiFi perfekcyjnie wpasowuje się w tę potrzebę.

AiFi tworzy zautomatyzowane rozwiązania dla detalistów chcących wdrażać zaawansowane innowacje – od bardzo małych sklepów do tych wielkopowierzchniowych – powyżej 50 tysięcy mkw. Dla Żabki zaprojektowane będą nowe rozwiązania, które wzbogacą obecne sklepy o nową ścieżkę zakupu dla klienta, z pominięciem kasy, jednocześnie zachowując tradycyjną obsługę sprzedawcy. Tego typu placówki będą korzystać z technologii sztucznej inteligencji AiFi, łącząc informacje z czujników i kamer, tak aby umożliwić zakupy z pominięciem kasy. Technologia ta korzysta z algorytmów sztucznej inteligencji do analizy danych w czasie rzeczywistym, rozpoznania różnych działań klientów oraz produktów.

Technologie przyszłości AiFi

Wykorzystywana technologia umożliwia również szeroki zakres zastosowań, które będą dalej ułatwiać funkcjonowanie franczyzobiorców i sprzedawców. Dzięki analizie w czasie rzeczywistym franczyzobiorcy oraz sprzedawcy będą wiedzieć natychmiastowo m.in. kiedy pojawi się konieczność uzupełnienia zapasów na półkach, jaki jest poziom sprzedaży, które produkty sprzedają się najlepiej, a także otrzymają rekomendacje dotyczące kolejnych zamówień.

– Żabka decydując się na wdrożenie najnowszych technologii przyszłości staje się liderem wśród firm oferujących światowe innowacje, dlatego bardzo cieszymy się, że mamy takiego partnera – mówi Ying Zheng, dyrektor ds. Technologii i współzałożycielka firmy AiFi. – Klienci Żabki będą odnosić korzyści ze zautomatyzowanych sklepów, w których będą mogli łatwo sięgnąć po to, czego potrzebują – dodaje.

Koncept samoobsługowego sklepu Żabka to projekt kontenera, niemal gotowego do podłączenia, który może działać bez personelu, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Ta sama technologia będzie wdrożona w nowych sklepach, jak i w tych unowocześnianych. Projekt AiFi został w pełni dostosowany do wysokich norm prawnych obowiązujących w Europie, by być w pełni bezpieczny i nie naruszać prywatności klientów.

Żabka to lider convenience w Europie, wykorzystujący najwyższe, światowe rozwiązania z Doliny Krzemowej, ułatwiające codzienne życie milionów klientów. Współpraca z AiFi to kolejny etap zapowiadanych przez firmę innowacji w najbliższym czasie.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl