SPAR: wzrost dynamiki otwarć i sprzedaż na silnym plusie

Sieć SPAR Polska kończy 2018 r. obrotem przekraczającym 1,12 mld zł netto, osiągając silny wzrost o 7,89 proc. w porównaniu z 2017 r., pomimo negatywnie wpływającego na rynek spożywczy zakazu handlu w niedziele.

Poziom sprzedaży total netto SPAR Polska za cały 2018 r. wyniósł 1 112 658 mln zł. Sprzedaż LfL wzrosła o 2,32 proc. Na ograniczenie możliwości wzrostu dynamiki, jak na całym rynku, wpływ miało zamknięcie sklepów w niedziele, szczególnie odczuwalne przez mniejsze sklepy.

Trzy formaty

SPAR Polska na przestrzeni roku kontynuował rozwój sieci, otwierając sklepy we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecny na naszym rynku, tj. SPAR Express (mniejsze sklepy do 200 mkw.), SPAR (supermarkety proximity) oraz EUROSPAR (supermarkety pow. 1 tys. mkw.). Kontynuacja rozwoju pozwoliła kolejny rok z rzędu zwiększyć sprzedaż, o 7,89 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

Sieć zgodnie z zapowiedziami planuje znaczący wzrost dynamiki otwarć nowych sklepów w najbliższych latach, intensyfikując działania mające na celu zachęcić do dołączenia do swojego systemu franczyzowego kolejnych niezależnych przedsiębiorców oraz zwiększając obecność swoich szyldów w segmencie convenience oraz stacji paliwowych, umacniając przy tym pozycję także w segmencie proximity, czyli najbardziej perspektywicznych segmentach rynku spożywczego.

SPAR w 48 krajach

SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 48 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 12,7 tys. punktów obsługuje każdego dnia 12 milionów klientów.

SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku. Sieć sklepów SPAR jest jedną z niewielu sieci handlowych działających na terenie Polski, która w 100 proc. opiera się na polskim kapitale. Ponadto SPAR Polska zrzesza polskich przedsiębiorców i promuje lokalnych producentów żywności, integrując tym samym rodzimy handel tradycyjny. SPAR Polska jest dowodem na to, że sprawdzone standardy z zagranicy w połączeniu z polskim finansowaniem mogą zaowocować odnoszącą sukcesy i dynamicznie rozwijającą się siecią.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl