SCF 2019: nominowani do nagrody Retailers’ Awards za nowy koncept

– Dbając o estetykę sklepu, innowacyjność i profesjonalną obsługę marka zyskuje wiernych klientów, grupę, która pozostanie wierna niezależnie od formuły sprzedaży. Za takie właśnie kompleksowe podejście Jury Retailers’ Awards w kategorii New Retail Concept/Retail Store Design doceniło marki: Douglas, eobuwie.pl, Helios i Sephora – mówi Lucyna Śliż, Associate Head of Retail Team Development Retail Agency w Cushman & Wakefield. Nagroda zostanie przyznana podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards.

17-osobowe Jury Retailers’ Awards, które składa się z ekspertów największych międzynarodowych firm doradczych, w tym Cushman & Wakefield, nominowało 4 sieci handlowe do nagrody w kategorii New Retail Concept/Retail Store Design. Zdaniem specjalistów na szczególną uwagę zasługują działania podjęte przez sieci Douglas, eobuwie.pl, Helios i Sephora.

– Świadomy klient oczekuje, iż marka zaskoczy go (oczywiście pozytywnie) ofertą, jak również szeroko rozumianym „experience”. Wrażenia z pobytu w sklepie pozostają w pamięci i to w głównej mierze odróżnia handel tradycyjny od zakupów online – podkreśla Lucyna Śliż. Wprowadzone w 2018 roku zmiany w wymienionych sieciach spowodowały, że klienci zostali przeniesieni w zupełnie inny wymiar sprzedaży.

Oto nominowani: 

Nowa strategia Douglas

Douglas, jedna z wiodących firm w sektorze beauty, w 2018 roku zaprezentowała nowy wizerunek marki w 17 krajach Europy. Kluczowe elementy najnowszej strategii to nowe logo, nowa misja firmy i nowa koncepcja komunikacji wizualnej. Do końca 2019 roku ponad 2 tysiące perfumerii Douglas w Europie otrzyma nowe logo i odmieniony wystrój.

Nowe logo, zaprojektowane przez Peter Schmidt Group w Hamburgu, łączy tradycyjne wpływy i nowoczesną estetykę. Pozostawiono najbardziej charakterystyczny element dotychczasowego logo Douglas, czyli miętowy kolor. Dzięki temu marka nie straciła na swej rozpoznawalności, a jednocześnie możliwa była całkowita metamorfoza typografii. Nowe logo podkreśla siłę i pewność siebie. Przenikające się litery ‚D‘ i ‚O‘ to wyraz bliskiej relacji z klientami Douglas.

Równie istotnym elementem nowej strategii Douglas jest koncepcja komunikacji wizualnej. Słynny fotograf Peter Lindbergh uwiecznił na czarno-białych fotografiach naturalne piękno nowych ambasadorów marki takich jak Cara Delevingne, Amber Valletta, Alexa Chung, Lineisy Montero, Jon Kortajarena oraz międzynarodowa influencerka Caro Daur. Również tutaj położono akcent na indywidualne piękno i autentyczność. Fotografie wykonane w ramach kampanii zmieniły wygląd perfumerii Douglas, stron internetowych i innych kanałów dystrybucji. Nowa strategia marki Douglas jest realizowana krok po kroku. W sumie firma Douglas zainwestuje kilkadziesiąt milionów euro.

Unikalne salony eobuwie.pl

W lutym 2018 r. spółka eobuwie.pl otworzyła swój pierwszy stacjonarny sklep. Całkowita powierzchnia innowacyjnego salonu eobuwie.pl w Magnolia Parku wynosi 2 tys. mkw, z czego sam sklep ma tylko 300 mkw. przy 1,7 tys. mkw. powierzchni magazynowej. W momencie wejścia do tego unikalnego sklepu, oferującego produkty ponad 450 marek, klient nie widzi żadnych produktów. W części sklepowej ma za to do dyspozycji ponad 40 tabletów ze specjalną aplikacją, przez którą zamawia produkty z szerokiej oferty serwisu eobuwie.pl. Zamówione buty, torebki lub dodatki są dostarczane z magazynu w mniej niż 3 minuty. Czego jeszcze mogą spodziewać się klienci oryginalnego koncept? Przede wszystkim niemal zupełnego zatarcia granicy między zakupami w sieci a zakupami w sklepie stacjonarnym.

Kilka miesięcy później spółka wprowadziła nową usługą, dobierającą klientom buty w oparciu o indywidualne skany 3D stóp. W ramach Esize.me, skanery wykonują w kilka sekund dokładny model 3D stóp, uwzględniając wszystkie parametry. Następnie w ułamku sekundy porównują go z danymi dotyczącymi już niemal 40 tys. modeli butów, pochodzących od wszystkich marek dostępnych w eobuwie.pl. Dzięki temu system rekomenduje właściwy rozmiar dla dowolnej marki czy typu buta.

Helios spełnia marzenia

Helios w 2018 roku zaskoczył klientów nowym konceptem sieci kin – Helios Dream, będący „odpowiedzią na marzenie o kameralnej, komfortowej przestrzeni do oglądania filmów w fantastycznej jakości dźwięku i obrazu”. Pierwsze dwie sale Helios Dream – wyróżniające się nowoczesnym designem, ze skórzanymi fotelami z elektryczną regulacją siedzeń, obrazem w rozdzielczości 4K i dźwiękiem Dolby Atmos – działają już w najnowszym multipleksie Helios w Forum Gdańsk.

– Dzięki Helios Dream spełniamy nasze i widzów marzenia o tym, aby rozsiąść się w kinie jak na domowej kanapie i cieszyć się filmem w najlepszej możliwej rozdzielczości, z fenomenalnymi efektami dźwiękowymi – mówi Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios. – Dodatkowo koncept Helios Dream wyznacza nowe standardy odbioru filmu w kinie – to dostępna dla wszystkich wyjątkowa oferta premium, która zadowoli nawet najbardziej wymagających kinomanów – dodaje.

Sephora naszpikowana nowoczesnymi rozwiązaniami

Sephora uruchomiła nowy koncept perfumerii, który swoją premierę miał w maju 2018 r. w Warszawie. Nowy format sklepu zajmuje powierzchnię ponad 400 mkw. i jest odpowiedzią na najnowsze trendy w segmencie „Beauty”. Weryfikując liczne wdrożenia cyfrowe na europejskim rynku możemy zauważyć trend skierowany głównie na doznania zakupowe klientów z ang. „Customer Centric”. Kontakt z marką jest realizowany wielokanałowo, jednak największy nacisk jest na bezpośrednią relacje w trakcie procesu zakupowego. W nowym koncepcie zauważymy przede wszystkim bardzo zróżnicowaną technologię cyfrową, która podkreśla wyjątkowy charakter perfumerii. Wszechobecne nośniki cyfrowe mają na celu wyeksponowanie unikalnych cech oferowanych marek, przekazanie informacji o najnowszych promocjach czy ukierunkowanie do wybranych działów potencjalnych klientów. Każdy z nośników spełnia określoną funkcję i jego rola została określona zgodnie ze strategią „in-store” zdefiniowaną przez markę Sephora.

Nowy koncept Sephora eksponuje szczególnie strefę usług obejmującą m.in. Sephora Make Up Bar, który wśród innych serwisów, oferuje bezpłatne 15-minutowe metamorfozy nie wymagające wcześniejszych zapisów. Obok nich na klientów czeka Brow Bar Benefit oraz konsultacje pielęgnacyjne. Wszystkie usługi skoncentrowane są w centralnie ulokowanej strefie Beauty Hub oraz Skin Care Bar.

Retailers’ Awards 2019

Nominacje do Retailers’ Awards 2019 przyznano tym razem w 9 spośród 11 kategorii. Oprócz sieci handlowych nagrodę otrzyma także najlepszy manager – nagroda Best Manager of the Year. I jak co roku podczas Forum wręczona zostanie także statuetka Osobowość Roku. Zwycięzców poznamy 9 kwietnia, podczas wiosennej edycji SCF 2019 Exhibition & Awards, która odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

Wszyscy nominowani zgodnie z regulaminem konkursu zostali wybrani na zasadzie consensusu. Po raz pierwszy Jury nie wskazało żadnej sieci handlowej w dwóch kategoriach: Pop-up Store i Fashion Newcomer.

Pełna lista nominowanych dostępna jest TUTAJ.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl