Primark widzi potencjał w regionie CEE

primark-sklep

Zamierzamy rozwijać sieć sprzedaży w regionie Europy Środkowej i Wschodniej. Na pierwszy ogień pójdą Polska i Słowenia, gdzie otworzymy sklepy już w tym roku – zapowiada John Bason, dyrektor finansowy Associated British Foods, właściciela sieci handlowej Primark.

– Jeżeli chodzi o całą Europę, to oczywiście najważniejszymi rynkami do dalszej ekspansji pozostają Hiszpania, Włochy i Francja. Mamy tam jeszcze sporo do osiągnięcia. Następnym krokiem będzie Europa Środkowo-Wschodnia. Mamy już konkretne plany dotyczące Polski i Słowenii – powiedział  cytowany przez redakcję Drapers John Bason.

W ostatnim kwartale sprzedaż Primark w strefie euro wzrosła o 5 proc. w ujęciu rok do roku. Globalnie wzrosła o 4 proc. rok do roku. Jak zapowiadają przedstawiciele spółki, w ciągu najbliższego roku powierzchnia sieci Primark ma wzrosnąć o ponad 83 tys. mkw.

Primark debiutuje w regionie CEE

Na pierwszą lokalizację w Polsce marka wybrała budowaną w Warszawie Galerię Młociny. To tutaj wiosną 2019 roku odzieżowy gigant przywita pierwszych klientów sklepem o powierzchni około 7 tys. mkw. Później przyjdzie czas na kolejne otwarcia, m.in. w stolicy Małopolski.

Pierwszy sklep Primark w Słowenii ma się z kolei pojawić w Ljubljanie pod koniec w 2019 roku. Sklep irlandzkiej sieciówki będzie zlokalizowany w centrum handlowym Citypark. Obecnie sieć rekrutuje już pracowników na rynku słoweńskim.

Globalna sieć sprzedaży

Obecnie Primark prowadzi ponad 350 sklepów w 11 krajach w Europie i Ameryce. Większość, bo ok. 170, zlokalizowanych jest w Wielkiej Brytanii. Do tego dochodzi 38 sklepów w Irlandii, gdzie sieć funkcjonuje pod nazwą Pennys.

Analitycy rynkowi podkreślają, że założony w 1969 roku w Dublinie odzieżowy gigant najpierw postawił na rozwój na bardziej zamożnych rynkach. Pierwsze salony na kontynencie debiutowały w 2006 roku w Hiszpanii. Dziś jest ich tam ponad 40. W tym jeden z najbardziej okazałych, położony w Madrycie i zajmujący 12,3 tys. mkw. Największy Primark został jednak na Wyspach, leży na Market Street w Manchesterze i ma prawie 14 tys. mkw. Po Półwyspie Iberyjskim marka zdecydowała się na podbój Niemiec, Francji, Portugalii, Austrii, Belgii i Włoch. Istotne, było również pojawienie się Primarka na rynku amerykańskim.

Charakterystyczną cechą należącej do koncernu spożywczego Associated British Foods sieci Primark jest nieustanne rotowanie ofertą, częste przeceny i wyprzedaże.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.