Marks & Spencer wprowadza innowacyjne narzędzie mobilne

marks-spencer-sklep

Marks & Spencer wprowadził „Wyszukiwarkę stylów”, czyli funkcję wyszukiwania produktów za pomocą zdjęć. Nowe narzędzie dostępne jest jedynie na urządzeniach mobilnych. Wystarczy wgrać dowolne zdjęcie, a system sam wyszuka produkty, dzięki którym będzie można odtworzyć oczekiwaną kreację. Wszystko za pomocą zaledwie kilku kliknięć.

To kolejny element, który ma uczynić sieć Marks & Spencer innowacyjną firmą, która stawia na cyfrowe rozwiązania. Warto podkreślić, że już obecnie ponad 75 proc. ruchu na internetowych stronach tej sieci generowane jest za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Docelowo, w 2022 roku, ponad 30 proc. sprzedaży ma się odbywać w kanale e-commerce. Firma chce sprzedawać online również produkty spożywcze.

Marks & Spencer wykorzystuje sztuczną inteligencję

„Wyszukiwarka stylów” to nowa funkcjonalność, która jeszcze bardziej ma przekonać klientów do korzystania z urządzeń mobilnych przy zakupach w Marks & Spencer. Dzięki niej wyszukiwanie interesujących ich rzeczy w bogatej bazie kilku tysięcy produktów ma się stać szybsze, łatwiejsze i bardziej interesujące. Jak to działa w praktyce? Wystarczy wgrać zdjęcie dowolnego stroju, który nam się podoba, a system w kilka sekund przefiltruje cały dostępny asortyment i wybierze te ubrania, które najbliżej odpowiadają tym przedstawionym na zdjęciu. Narzędzie M & S Style Finder wykorzystuje w tym celu sztuczną inteligencję, dzięki czemu wyświetlane wyniki są maksymalnie dopasowane do pierwowzoru. Klienci mogą dodać dodatkowe filtry, tak aby móc znaleźć idealny produkt w oparciu o osobiste preferencje, takie jak rozmiar, cena i kolor.

– Wiemy, że nasi klienci są bardziej zajęci niż kiedykolwiek wcześniej. Bardzo często inspiracje zakupowe nachodzą ich przypadkiem, gdy są poza domem. „Wyszukiwarka stylów” pomaga klientom natychmiast znaleźć to, czego szukają, bez potrzeba ręcznego wyszukiwania i filtrowania naszych produktów. Zwiększenie komfortu obsługi klienta jest kluczowe dla naszej transformacji cyfrowej. Jest to doskonały przykład tego, jak bardzo staramy się trafić w oczekiwania klientów, którzy coraz częściej robią zakupy online, w szczególności za pomocą urządzeń mobilnych – komentuje Jim Cruickshank, dyrektor ds.cyfryzacji i UX w Marks & Spencer.

Omnichannelowa rewolucja w M&S

Marks & Spencer przechodzi proces transformacji, który ma lepiej dostosować ją do omnichannelowych wyzwań współczesnego handlu. Jednym ze skutków ubocznych tego procesu jest ograniczenie stacjonarnej powierzchni sprzedaży. Docelowo ma ona zostać zredukowana o 25 proc. Chodzi m.in. o ponad 100 sklepów zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii. Marks & Spencer posiadał na rodzimy rynku ponad 1 tys. sklepów: 300 z odzieżą, produktami spożywczymi oraz wyposażaniem domu, prawie 700 sklepów jedynie oferujących produkty FMCG, oraz ok. 40 outletów.

Obecnie ok. 18 proc. całej sprzedaży, nie licząc produktów spożywczych, sprzedawana jest w kanale online. Trwają testy, które mają na celu uruchomienie e-sprzedaży również produktów spożywczych. Docelowo Marks & Spencer zamierza zostać wiodącą siecią w Wielkiej Brytanii pod względem rozwiązań cyfrowych. Kanał online ma stanowić ponad 30 proc. przychodów ze sprzedaży odzieży i artykułów wyposażenia wnętrz.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.