SCF 2019: nominowani do nagrody Retailers’ Awards w kategorii Fashion Omnichannel

17-osobowe Jury Retailers’ Awards, które składa się z ekspertów z sieci handlowych i największych międzynarodowych firm doradczych działających na polskim rynku, nominowało 5 marek do nagrody w kategorii Fashion Omnichannel. O nagrodę, która zostanie wręczona podczas wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019 Exhibition & Awards, ubiegają się eobuwie.pl, H&M, Lancerto, Martes Sport oraz Reserved.

Kategoria omnichannel wzbudza coraz większe emocje i zainteresowanie w branży retail. Powód jest oczywisty. W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie sieć handlową, która nie wdrożyła chociaż podstawowych elementów sprzedaży w modelu omnichannel. Liderzy rynku, aby uczynić zakupy możliwie prostymi i przyjemnymi, nie tylko integrują wszystkie kanały sprzedaży i dystrybucji, ale również dbają o jak najwyższy poziom Customer Experience.

Ponieważ konkurencja w tym zakresie jest coraz większa, w tym roku Jury postanowiło podzielić kategorię Omnichannel na dwie części: jedna odnosi się do sieci działających w branży fashion, a druga dotyczy wszystkich pozostałych graczy z rynku retail. O komentarz do kategorii Fashion Omnichannel poprosiliśmy dwóch ekspertów wchodzących w skład Jury Retailers’ Awards: Martę Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor pionu nieruchomości handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami i aktywami w firmie Savills, oraz Szymona Łukasika, dyrektora działu reprezentacji najemców handlowych firmy Cresa Polska.

Marta Mikołajczyk-Pyrć, Savills

marta-mikolajczyk-pyrc-savills
Marta Mikołajczyk-Pyrć, dyrektor pionu nieruchomości handlowych w dziale zarządzania nieruchomościami i aktywami, Savills

Moda i obuwie to kategorie, które należą do najchętniej kupowanych produktów przez internet. Firmy z tych segmentów są również w czołówce, jeśli chodzi o stosowanie najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu omnichannel. Wśród marek nominowanych do nagrody w tym roku znajdują się zarówno takie, które pochodzą z rynku tradycyjnego i postawiły na równoległy rozwój e-oferty, jak i takie, które przeszły ze sfery wyłącznie online również do świata offline.

Pozwala to osiągnąć efekt synergii i stymulować sprzedaż na obu polach. To kwintesencja strategii omnichannel. W świecie współczesnego handlu nie ma innej drogi do sukcesu, niż łączenie wszystkich kanałów sprzedaży.

Szymon Łukasik, Cresa Polska

szymon-lukasik-cresa
Szymon Łukasik, Dyrektor działu reprezentacji najemców handlowych firmy Cresa Polska

Firmy nominowanie w kategorii Omnichannel przez Jury Retailers’ Awards 2019 to liderzy łączenia różnych metod sprzedaży i sposobów dotarcia do klienta. Uznaliśmy, że ta właśnie grupa najbardziej konsekwentnie dąży do zaspokojenia potrzeb nowoczesnego rynku, szuka nowych rozwiązań i nie ustaje w aktywnym działaniu. Wybór zwycięzcy będzie bardzo trudny. Kategoria Omnichannel jest jedną z najbardziej złożonych, ponieważ skupia w sobie wiele funkcji prowadzonej przez najemców działalności i obiektywna ocena, która z nominowanych firm bardziej się wyróżniła, jest dużym wyzwaniem.

Nominowane firmy są obecne w każdym z kanałów współczesnego procesu sprzedaży, oczywiście nie wszyscy tak samo długo, jednak podstawowym kryterium jest tutaj jakość. Wdrażanie omnichannel wymaga nie tylko pomysłu, ale też dużych inwestycji. Jednak wzrost rok do roku, np. e-commerce, daje nadzieję, że handlowcy osiągają założone cele biznesowe.

Retailers’ Awards 2019

Nominacje do Retailers’ Awards 2019 przyznano tym razem w 9 spośród 11 kategorii. Oprócz sieci handlowych nagrodę otrzyma także najlepszy manager – nagroda Best Manager of the Year. I jak co roku podczas Forum wręczona zostanie także statuetka Osobowość Roku. Zwycięzców poznamy 9 kwietnia, podczas wiosennej edycji SCF 2019 Exhibition & Awards, która odbędzie się w Centrum Konferencyjnym Legia Warszawa.

Wszyscy nominowani zgodnie z regulaminem konkursu zostali wybrani na zasadzie consensusu. Po raz pierwszy Jury nie wskazało żadnej sieci handlowej w dwóch kategoriach: Pop-up Store i Fashion Newcomer. Pełna lista nominowanych dostępna jest TUTAJ.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.