SPAR kontynuuje ekspansję sieci

SPAR Express w Krakowie

SPAR Polska zgodnie z zapowiedziami realizuje plan znaczącego wzrostu dynamiki otwarć nowych sklepów. SPAR Express o powierzchni 54 mkw. otwarty został w Krakowie. Nowo otwarty sklep zaprasza klientów 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku.

Stolica Małopolski to miejsce szczególne pod wieloma względami – jednym z nich jest największa w Polsce liczba sklepów naszej sieci działająca w mieście. Od 22 stycznia do listy otwartych w Krakowie sklepów SPAR dołączył kolejny, ale w nieco innej formule. Sklepu przy ulicy Życzkowskiego otwarty jest tylko przez 5 dni w tygodniu. Taki system funkcjonowania sklepu podyktowany jest jego usytuowaniem – mieści się on na parterze jednego z kilku znajdujących się w okolicy dużych, nowoczesnych kompleksów biurowych. Godziny otwarcia sklepu wpasowują go tym samym w rytm pracy biurowców.

Oferta nowego SPAR Express sprofilowana jest przede wszystkim pod oczekiwania pracowników biurowców, jak i studentów uczących się w usytuowanej naprzeciwko Wyższej Szkole Europejskiej. Do sklepu przylega również bistro, należące do tego samego właściciela. Z myślą o klientach, czyli osobach pracujących w biurowcach oraz studentach, franczyzobiorca zadbał o szeroki wachlarz asortymentu (w tym popularnych ostatnio produktów należących do tzw. zdrowej żywności), zaspokajający zarówno codzienne potrzeby spożywcze, jak i potrzebę zakupu szybkich dań, mogących pełnić rolę posiłków podczas pracy i nauki. – To pierwszy otwarty przez nas SPAR – mówi pan Artur, koordynujący otwarcie sklepu. – Jednak prezes naszej firmy jest związany z handlem od bardzo dawna. Warty przytoczenia jest fakt, iż 25 lat temu w powiecie wielickim był on prekursorem otwarcia pierwszego sklepu samoobsługowego w tym rejonie. W tamtych czasach to była w Polsce jeszcze nowość. Teraz podjął kolejną trafną decyzję – zdecydował się wejść we współpracę ze SPAR. Już wkrótce w planach mamy otwarcie kolejnego sklepu sieci – dodaje.

Rosnąca sieć sprzedaży

SPAR Polska zapowiedział znaczący wzrost dynamiki otwarć nowych sklepów w najbliższych latach, intensyfikując działania mające na celu zachęcić do dołączenia do swojego systemu franczyzowego kolejnych niezależnych przedsiębiorców oraz zwiększając obecność swoich szyldów w segmencie convenience oraz stacji paliwowych, umacniając przy tym pozycję także w segmencie proximity, czyli najbardziej perspektywicznych segmentach rynku spożywczego. Sieć rozwijana jest w oparciu o trzy formaty: tj. SPAR Express (mniejsze sklepy do 200 mkw.), SPAR (supermarkety proximity) oraz EUROSPAR (supermarkety pow. 1 tys. mkw.).

Dzięki kontynuacji rozwój sieci, otwierając sklepy we wszystkich trzech formatach, z którymi jest obecny na naszym rynku, SPAR Polska w 2018 roku kolejny rok z rzędu zwiększył sprzedaż, o 7,89 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem.

SPAR jest największą na świecie franczyzową siecią sprzedaży detalicznej. Sklepy oznaczone charakterystycznym logo funkcjonują w 48 krajach, na 4 kontynentach. Ponad 12,7 tys. punktów obsługuje każdego dnia 12 milionów klientów. SPAR Polska jest obecny na polskim rynku od 1996 roku.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.