Manufaktura nie zwalnia tempa

Miniony, 2018 rok, był kolejnym, w którym odnotowano zarówno wzrost frekwencji, jak i wzrost obrotów. Centrum zdobyło też prestiżowe nagrody branżowe za realizację eventów.

Największym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy w tym roku były zmiany wynikające z wprowadzenia ustawy o zakazie handlu w wybrane niedziele – mówi Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relations Manager Manufaktury. Mimo tego Manufaktura po raz kolejny odnotowała wzrost frekwencji, tym razem na poziomie 2,4 proc. Oznacza to, że w ciągu roku centrum odwiedziło ponad 21 milionów klientów. Wraz ze wzrostem frekwencji odnotowaliśmy, tak ważny dla naszych najemców wzrost obrotów o 7,4 proc. – Sukces wynika z pewnością z działań zarządcy na wielu polach, ale kluczowa wydaje się silna pozycja Manufaktury w Łodzi i w regionie, jak również atrakcyjna i różnorodna oferta handlowa – dodaje Anna Łajszczak-Kucharska.

Rynek Manufaktury – centrum wydarzeń

Manufaktura wyróżnia się wśród konkurencji zabytkowym rynkiem, który ze względu na swoją specyfikę jest otwarty dla klientów przez cały rok. Dlatego również w niedziele objęte zakazem handlu Manufaktura ma wiele do zaproponowania, od szerokiej gamy oferty gastronomicznej z kilkudziesięcioma restauracjami i kuchniami z całego świata, poprzez ofertę rozrywkową: kino, ściankę wspinaczkową, kręgielnię, duży plac zabaw dla dzieci, szkołę tańca, Experymentarium, klub fitness, muzea i teatr. W niedziele wolne od handlu otwarty jest też Food Court z restauracjami z szybką obsługą, a także piekarnia, w której nawet w niedzielę można kupić świeże pieczywo i znakomite ciasta. Rynek stał się przestrzenią publiczną, którą łodzianie odwiedzają niezależnie od planowanych zakupów. To tutaj odbywają się najróżniejsze wydarzenia dedykowane mieszkańcom miasta, od atrakcji na dzień dziecka, przez koncerty, wystawy, festiwale i pokazy mody po zawody sportowe wielu dyscyplin. Ta przestrzeń jest też wymarzonym miejscem do realizacji działań o charakterze społecznym. W tym roku po raz kolejny zorganizowano tu Piknik Niepodległościowy z okazji 11 Listopada, a kilka dni temu także spektakularny finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Rynek Manufaktury jest na tyle atrakcyjny dla łodzian i turystów i pełni tak ważną rolę w przestrzeni publicznej miasta, że jest chętnie odwiedzany niezależnie od planowanych zakupów. Jednym z elementów strategii związanej z wspieraniem najemców w niedziele wolne od handlu są też działania marketingowe w social mediach Manufaktury.

Kluczowa rola eventów

W minionym roku, działania Manufaktury zostały wielokrotnie dostrzeżone przez branżowych ekspertów. We wrześniu centrum przyznano Solal Marketing Awards – nagrodę ICSC (International Council of Shopping Centers). To najważniejsze europejskie wyróżnienie w dziedzinie marketingu centrów handlowych. Po raz kolejny eksperci z całego świata docenili działania Manufaktury przyznając jej Złoty Solal w kategorii Footfall Activation. Jury dostrzegło spektakularną akcję artystyczną Light up Manu – Digital Tigers Origami. Za to samo wydarzenie Manufaktura została nagrodzona podczas Gali Retail Awards. Eksperci branży retail uznali wydarzenie za najlepszy event w kraju. Retail Awards jest eksperckim i niezależnym programem konkursowym organizowanym co roku przez Polską Radę Centrów Handlowych dla sieci handlowych, a także deweloperów, inwestorów i zarządców centrów. Celem konkursu jest nagradzanie oraz promowanie dokonań, najlepszych praktyk i innowacyjności działań, a także docenienie prowadzących je zespołów.

Doskonale wiemy, że rola eventów w nowoczesnym zarządzaniu takim obiektem jest kluczowa i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego z pewnością będziemy rozwijać ten element naszej działalności i proponować naszym gościom kolejne, wyjątkowe wydarzenia – podsumowuje Monika Długosz-Łempicka, dyrektor marketingu Manufaktury.

W tym roku, jednym z najciekawszych wydarzeń w Manufakturze będzie bez wątpienia światowa prapremiera współczesnej opery „Człowiek z Manufaktury”, którą zaplanowano na początek lutego. Manufaktura jest mecenasem tego długofalowego projektu realizowanego wraz z Teatrem Wielkim. W maju opera zostanie zaprezentowana na rynku Manufaktury.

O Manufakturze

Właścicielem Manufaktury jest Union Investment Real Estate AG – wiodąca międzynarodowa firma inwestycyjna specjalizująca się w otwartych funduszach nieruchomości dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Union Investment zarządza aktywami o wartości 18 miliardów Euro w sześciu funduszach nieruchomości.

Apsysjest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. Apsys Polska zarządza obecnie 1,1 mln mkw. GLA w 25 centrach handlowych

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn