Burger King przyspiesza ekspansję

scf-2019-exhibition-and-awards-partner-burger-king-amrest

W tym roku uruchomimy w Polsce ok. 10 nowych lokali, w kolejnych latach chcemy utrzymać to szybkie tempo rozwoju. Dla porównania w poprzednich latach otwieraliśmy po 1-2 restauracje rocznie – zapowiada w rozmowie z redakcją Retailnet.pl Katarzyna Makowska, brand manager Burger King w regionie CEE.

Firma AmRest jest Partnerem wiosennej edycji Shopping Center Forum 2019, organizowanego przez Evigo.com – wydawcę miesięcznika Shopping Center Poland Magazine i portalu Retailnet.pl.

Pod koniec 2018 roku AmRest podpisał umowę, na mocy której firma zyskała wyłączność na rozwój marki Burger King  Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii. Czy to wydarzenie sprawi, że możemy spodziewać się szybszego tempa rozwoju tej sieci na wymienionych rynkach?

katazryna-makowska-burger-king
Katarzyna Makowska, brand manager Burger King w regionie CEE

Katarzyna Makowska: Zdecydowanie tak. Marka Burger King jest częścią portfela AmRest od 2007 roku. Do tej pory byliśmy jednym z kilku franczyzobiorców odpowiedzialnych za rozwój tej marki. Teraz to się zmieni. Można powiedzieć, że zawarcie tej umowy jest krokiem milowym w realizacji naszej strategii rozwoju sieci Burger King. Poza wyłącznością na rozwój tej marki, zyskaliśmy także budżet marketingowy, który pozwoli nam prowadzić spójną, krajową kampanię komunikacyjną. Staliśmy się także głównym partnerem w centrali Burger King.To wszystko sprawia, że już od początku 2019 roku możemy energicznie przystąpić do pracy, której rezultatem będzie uruchomienie kolejnych restauracji z logo Burger King.

Porozmawiajmy o konkretach. Ile restauracji posiadacie obecnie i ile zamierzacie otworzyć w tym roku na polskim rynku?

KM: Obecnie prowadzimy w Polsce ponad 40 lokali, kolejnych 20 jest w posiadaniu spółki Burger King Polska. Tym samym na rynku jest ich 60. Widzimy jednak duży potencjał w polskim rynku, który traktujemy priorytetowo. Nie tylko ze względu na nasze obecne zaangażowanie w Polsce, ale również ze względu na jego potencjał, możliwości i wielkość. Proszę zwrócić uwagę, jak dynamicznie rozwija się szeroko pojęty rynek street food, w tym segment burgerowni. Hamburgery przestały być traktowane jako szybka, niekoniecznie zdrowa przekąska spożywana na szybko, po drodze. Współcześni konsumenci chcą czegoś zupełnie innego. Zależy im na jakości i różnorodności, oczekują również sympatycznego otoczenia i sprawnej obsługi. W efekcie na rynku powstaje coraz więcej burgerowni, które z jednej strony stanowią oczywiście dla nas pewną konkurencję, ale z drugiej pokazują potencjał tego rynku i budują sprzyjający nam trend wśród konsumentów. Dlatego zamierzamy rozwijać się dynamicznie. W tym roku uruchomimy ok. 10 nowych lokali, w kolejnych latach chcemy utrzymać to szybkie tempo rozwoju. Dla porównania w poprzednich latach otwieraliśmy po 1-2 restauracje rocznie.

Na jakich lokalizacjach zależy Wam najbardziej?

KM: Skupiamy się na restauracjach typu drive thru oraz lokalach wolnostojących. Oczywiście otworzymy również lokale w food courtach, ale będą one w mniejszości.

Skąd taka decyzja?

KM: Dostosowujemy się po prostu do nowych trendów konsumenckich i sytuacji na rynku. Po pierwsze zachowania konsumentów się zmieniają i coraz częściej dokonują oni zakupów online, a nie w galeriach handlowych. Po drugie chodzi o prawodawstwo, czyli przepis o zakazie handlu w niedzielę. Po trzecie w Polsce powstaje coraz mniej nowych galerii handlowych, więc siłą rzeczy coraz trudniej opierać swój rozwój o te lokalizacje. Dlatego restauracje typu drive thru oraz wolnostojące są dla nas priorytetem i na nich zamierzamy się w głównej mierze koncentrować.

Wizerunek food courtów się zmienia, to coraz częściej strefy restauracyjne zlokalizowane w centrach handlowych. To może być dla Was ciekawy kierunek.

KM: To prawda. Kultura jedzenia w Polsce się zmienia, street food staje się jej ważnym elementem, a właściciele centrów handlowych to dostrzegają. Stąd liczne w ostatnim czasie inwestycje w nowe strefy restauracyjne. Trzeba iść z duchem czasu i oczywiście my to również robimy. Unowocześniamy nasze restauracje, dostosowujemy się do rynkowych trendów, zmieniamy design, czasami, o ile to możliwe, przenosimy się w lepsze lokalizacje w ramach danego centrum handlowego.

burger-king-menu

Proszę jednak zwrócić uwagę, że aktualnie jesteśmy już obecni w niemal wszystkich najważniejszych galeriach handlowych w Polsce. Na interesujące nas lokalizacje trzeba czekać czasami bardzo długo, a tak jak wspominałam nowych obiektów powstaje coraz mniej. Co innego jeżeli chodzi o lokale typu drive thru. Tutaj dostrzegamy ogromny potencjał, zwłaszcza w kontekście budowy kolejnych kilometrów dróg ekspresowych i autostrad w Polsce. Poza nimi chcemy być obecni także przy głównych ulicach w dużych miastach oraz przy drogach wyjazdowych. Kluczowy jest duży ruch. Oczywiście to inny model biznesowy niż prowadzenie lokalu w food courcie.

Rozmawiał: Łukasz Izakowski

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.

Newsletter
SCF News | Retailnet.pl