Apsys Polska podnosi wartość centrów ze swojego portfolio

Apsys na SCF 2018 CEE

Udana komercjalizacja to podstawa sukcesu każdego centrum handlowego. Początek, który daje podwaliny pod przyszłe, skuteczne i innowacyjne działania odpowiadające potrzebom i aspiracjom zleceniodawców i ich klientów. Obsługując 25 galerii w całej Polsce, Apsys zdobywa doświadczenie i wiedzę niezbędne do sukcesywnego podnoszenia wartości zarządzanych przez spółkę obiektów, budowania dobrych relacji biznesowych oraz lojalności klientów.

O tym, że Apsys Polska nieustająco się rozwija, podnosząc wartość centrów ze swojego portfolio, świadczą liczby. W 2018 roku firma podpisała 286 umów najmu z czego połowa to nowe umowy na łączną powierzchnię 27,6 tys. mkw. Spółka przedłużyła również 143 umowy na powierzchnię ponad 25,6 tys. mkw.

– Polityka rozwoju Apsys Polska podąża, a niejednokrotnie wyprzedza, trendy rynkowe. Za przykład niech posłuży Posnania w Poznaniu, która w dniu otwarcia miała wynajęte 99 proc. ze 100 tys. mkw. powierzchni. Na koniec 2018 r. mieliśmy w Posnanii 99,69 proc. wynajętej powierzchni i tylko jeden niewynajęty lokal. Galeria cieszy się ogromną popularnością tak wśród odwiedzających i kupujących, jak i najemców. Podobnie jest z innymi zarządzanymi przez Apsys Polska centrami handlowymi  mówi Marek Błędowski, wiceprezes zarządu, dyrektor handlowy Apsys Polska.

– Spoglądając na rynek szerzej dostrzeżemy, że mimo, iż ogólnoświatowy trend mówi o malejącym popycie ze strony inwestorów, jak i podaży aktywów klasy core, Polska od 2015 roku utrzymuje pozycję lidera w regionie CEE jeśli chodzi o inwestycje w powierzchnie handlowe. Korzystając z tej tendencji, wzmacniamy pozycję Apsys Polska, równolegle pracując na rzecz zwiększenia przychodów naszych klientów – dodaje Marek Błędowski.

Przybywa nowych najemców

Do komercjalizacji każdego z centrów handlowych Apsys podchodzi indywidualnie, dostosowując ofertę do otoczenia, pozycjonowania, konkurencji, tak aby usługa była „uszyta na miarę”. – Pozytywny feedback takiego modelu biznesowego otrzymujemy, kiedy nasi dotychczasowi najemcy przedłużają z nami umowy, a nowi wyrażają zainteresowanie zarządzanymi przez Apsys Polska obiektami – wyjaśnia przedstawiciel Apsys. 

W Posnanii Sizeer otworzył swój największy sklep w Polsce (500 mkw). W jej portfolio zagościły tak marki nowe na rynku, jak Xiaomi, jak i stabilne, gwarantujące dobry odbiór, jak eobuwie.pl i iperfumy – wpisujące się w trend omnichanelowy, czy Kappahl, będący marką tradycyjną, o ugruntowanej pozycji rynkowej. Posnania podpisała także umowę z Miniso, które obecne jest również w łódzkiej Manufakturze i Galerii Katowickiej. Wśród najemców znajdują się też m.in. takie marki jak: Flying Tiger, Diverse, Nakielny (Czyżyny), Action, Pepco, 50style, Vistula/Wólczanka (Europa Centralna), Media Expert, New Balance, Sinsay, Deichmann (Focus Park), Tatuum, Jysk (3 Stawy), Hebe, Quiosque (Tulipan).

Rynkowe trendy

W zarządzanych przez Apsys Polska centrach dynamicznie przybywa też najemców gastronomicznych. – To tendencja rynkowa, której staramy się sprostać – poszerzamy ofertę gastronomiczną, bo tego oczekują od nas klienci. Oczekują oni dostępu nie tylko do szybkiego jedzenia, które dotychczas dominowało w centrach handlowych, lecz także do oferty o podwyższonym standardzie spełniającej ich indywidualne potrzeby. Dlatego wprowadzamy do naszej oferty różne koncepty, zarówno sieciowe, jak na przykład Moodro Bistro, Papa Diego, Pizza Hut Express, Pasibus, Z Pieca Rodem, Pizzeria 105, jak i te bardziej oryginalne, często lokalne ale lubiane przez klientów, stanowiące wartość dodaną dla obiektu – podkreśla Apsys.

Apsys jest jednym z wiodących operatorów branży centrów handlowych w Polsce i we Francji. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. Tworzy innowacyjne, „szyte na miarę” projekty uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne. Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. Apsys Polska zarządza obecnie ponad 1 mln mkw. GLA w 25 centrach handlowych zlokalizowanych w 17 największych miastach w Polsce.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Newsletter SCF News | Retailnet.pl

Codziennie nowe informacje dla profesjonalistów rynku centrów handlowych.